Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kan jag bli helt känslolös?

Postat av kaskade den 13 Mars 2013, 16:24
25 kommentarer · 1 065 träffar
Känner att jag ej kan formulera mig idag

Ok nu är det så här att jag inser att jag inte kommer orka leva så länge jag känner mig tvungen att fortsätta ta på mig ansvar för andras (min familjs) mående och olycka.
Jag drivs till alkohol, droger och panikångest av antaganden om att någon i min närhet farit illa.

Att jag själv med min problematiska bakgrund är den största stressfaktorn för familjen som f.ö mår helt okej gör inte hela saken bättre.

Alltså:

Jag inbillar mig att någon i min närhet mår dåligt och är bortom all hjälp - vilket leder till att jag själv mår dåligt - vilket leder till att jag t.ex. börjar dricka - vilket leder till att jag faktiskt skadar mina nära på RIKTIGT - vilket leder till att jag hatar mig själv och så börjar skiten om igen.

Ja jag går hos en psykolog.
Ja jag vill begå självmord men kan inte göra det så länge min mamma fortfarande är i livet.

Hur blir man känslolös? Orkar inte leva med detta.

Vet knappt vad jag har skrivit...
Föregående tråd

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 25 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..