Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ID-kontrol lav polis: Ägda?

Postat av maffiagun den 12 Mars 2013, 07:41
129 kommentarer · 861 träffar
Hej
Stod och väntade på tunnelbanan mot Östermalmstorg i centralen igår då jag skulle hem. När det var cirka 6 min kvar kom en polis av det kvinnliga könet fram till mig och bad mig visa id kortet.(J=Jag, P=Polis).(Jag hade tränat och hade på mig en haglöfs jacka(lite hängig) och ett par adidas byxor).

J=Varför vill du se mitt id kort? Vad är jag misstänkt för?
P=Vi gör slumpmässiga kontroller i jakten på illegala invandrare. Jag vill kolla upp dig.
J=Ser jag ut som en illegal invandrare? Vi pratar ju svenska med varandra förövrigt.
P=Antingen visar du mig ditt ID kort eller så får du följa med till polisstationen.
J=Ger du mig ett val eller en order?
P=Vad menar du?
J=Låt mig ta ett exempel; du får följa med på fest=val, dvs du kan svara jag eller nej. Du ska följa med på fest=Order. Ifall det är ett val så svarar jag nej och ifall det är en order så tänk på detta; Ifall du fortfarande misstänker att jag är en illegal invandrare så får du omhänderta mig, men då måste du även berätta varför du omhändertar mig. Ifall du omhändertar mig med denna anledning så kommer din förman tycka att du är dum i huvudet då du och jag pratat svenska med varandra hela tiden.

Hon blev tyst och personerna om mig började typ skriva "oooooooooo"(ljudet när någon blivit ägd typ). Jag bah, är jag fri att gå eller ska du fortsätta vara jobbig? Hon bara, varsågod. Sedan gick hon iväg och de 8-10 personer som lyssnat på hela samtalet började applådera(2 killar ville skaka hand, sen såndär sho bre hälsning, och sen fick jag en kram av en riktigt snygg tjej :) )

Till diskussion:
1. Var jag dryg som gjorde fel eller gjorde jag rätt? Jag har ju mina rättigheter...
2. Har ni blivit utsatt för någon ID-kontroll av polisen? Vad gjorde ni?

OBS: Man bryter inte mot paragraf 20 bara för att man skriver ordet invandrare.
Föregående tråd

129 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 129 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..