Tjenare, jag är en nybörjare när det gäller gym, kost osv. Men jag har gymmat nu i nån månad och ser så klart en del resultat, men jag vill gå ner lite i vikt o få bort lite fett snabbt också. Så jag undrar ifall det finns en bra diet som endå funkar när man bygger muskler, är 15 ifall det ändrar på något.
Alla är ju noobs på något nångång :)
/Duke
ont: Ät mindre men se till att du får i dig tillräckligt med proteiner och rör på dig mer. Ska det va så jävla svårt?
Kolhydraterna är det du får energi utav. Vad ska du annars ha för bränsle?
Efter 2-3 timmar så äter du en banan och kesella! Tipsar dig om vanilj smaken då original och alla andra smaker smakar näst intill skit, bokstavligt talat skit eller konsistensen i alla fall :)
Sen på gymmet kör du ett hårt pass (välj muskelgrupper själv)
och dem sista 15 minuterna så kör du intervaller, nivå 15 kör jag på löpbandet i alla fall så kör du vila 30 sek, springa 30 sek, vila 30 sek och så kör du så tills 15 minuter, börja med det och öka sen i minuter om du känner för det.
Men kan lova att efter 15 minuter så är det helt slutkörd om du inte har en kondition som Usain bolt med andra ord.
Antingen tränar du och äter för att bygga muskler, du kommer naturligt slimma till dig eftersom du förmodligen inte rört så mycket på dig innan.
Eller så tränar du men läser på och äter lite mindre än vad du gör av med dagligen.
Du är dessutom bara 15 år så en regelrätt deff är inte på sin plats utan kan vara direkt skadligt.
Ät mindre, rör dig mer