Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frågor om olovlig körning

Postat av stroem1894 den 17 Februari 2013, 18:53
12 kommentarer · 193 träffar
Hej, jag var hemma hos en polare igår och drack, han är 18 år gammal... Jag är 17 och resten av mina kompisar som var där är också 17 år.

Iallafall, han bestämde sig för att han skulle ut och köra med sin morsas bil, han har inte körkort...Han hade druckit litegrann, jag och dom andra hade druckit betydligt mycket mer.. Jag och 3 andra åkte med när han körde, han åkte upp till en skolgård och sladdade litegrann, dock så råkade han paja vissa delar av bilen..

Backspegeln gick av, bakrutan sprack och det blev en buckla där bak, det har även hänt något konstigt med hjulen så det är svårt att svänga .. typ...

Hans morsa har fått reda på allt men hon har inte gjort någon polisanmälning.

Men min fråga är om hon skulle polisanmäla det, anses jag och dom andra som åkte med delaktiga? alltså blir vi straffade av det på något sätt, typ att dom drar in lempet?

Men om hon inte polisanmäler det, kan hon kräva att jag och mina kompisar ska vara med och betala för reparationen trots att vi bara åkte med?

Tacksam för snabba svar..
Föregående tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..