Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mötte gud i fängelset, mitt liv förändra

Postat av Litsor_Skilsor den 7 Februari 2013, 10:10
35 kommentarer · 449 träffar
Nu har jag kommit ut ur fängelset igen! Om någon här inte skulle veta vem jag är så kan jag dra lite story här för er:

Först var jag fotbollshuligan och nazist. Slogs väldigt mycket, nitade folk till höger och vänster och hade riktigt roligt åt det ibland.

Sen åkte jag i fängelse för mordförsök. Skulle skrämma en pedofil lite men det gick överstyr och jag slog honom i skallen med ett basebollträ. Sen blev min tjej med barn och jag fick rollen som pappa när jag kom ut. Nitade föresten en pedofil på kåken också varpå de kriminella MC-gängen började intressera sig för mig.

Sen kom jag ut och livet gick rätt bra. Sen drog en polare in mig i en knarkhärva och så kunde jag inte hålla mig ifrån att hänga med på ett rån (jman vill ju ställa upp för polarna) så jag åkte i fängelse igen.

I fängelset träffade jag dock en präst som fick mig att se hur och jesus och hur underbar världen är om man bara har den rätta inställningen. Träffade också på en före detta skinhead som också varit nazist. Han hade nu bytt sida och blivit aktiv vänsteraktivist och antirasist. Dessa två personer påverkade mig väldigt mcywekit.

Jag skriver detta för att försöka få fler på rätt väg. Angående gud t.ex., det är mer eller mindre bevisat att gud finns, och då menar jag inte bara den kristna guden utan även Allah och andra gudar som andra religioner tillber - de finns allihopa tror jag. Gud har skapat alla människor lika. Vi kanske ser ut lite olika men under skinnet är vi alla lika och lika mycket värda. Vi har alla en själ och därför kommer vi alla till paradiset om vi är goda människor. Det är t.ex. fel att vara rasist, fascist eller vara emot demokrati och alla människors lika värde. Man måste arbeta aktivt för att hjälpa behövande människor i världen, t.ex. svältande afrikaner. Det finns dock många sätt att nå den rätta vägen. Många tror att man inte får dricka alkohol och röka och sånt men det är faktiskt fel. Jag tycker att det är helt ok att ta supa till lite då och då så länge man har de rätta åsikterna.

DEt är också en myt att religiösa har något emot bögar. DEt stämmer inte. De har ockspå en gudomlig själ och kommer därför ocksp till paradiset bara de gör rätt saker i livet.

Hur kan du komma rätt? Jo du kan gå i ikyrkan flera gånger i veckan och ge dig själv till gud. Du kann gå med i någon politisk grupp som bekämpar kapitalismen och rasismen, t.ex. ung vänster, AFA eller Revolutionära fronten. Du kan skänka pengar till kyrkan eller såna grupper. Framför allt, visa hur mycket du älskar andra människor. Var ute på stan och avstyr bråk, ge folk en kram, överös dem med kärlek men var hård mot de onda i samhället, t.ex. SD.

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..