Jag kan inte se vad som är så speciellt.
Han måste haft enorm tur, han måste valt rätt spel vid rätt tillfälle eller något. För det han gör känns som gemene fragbajtarn kan göra?
Är jag helt ute och cyklar eller visar inte hans framgångar att du och jag absolut kan lyckas med flyt?
Sitter bara och funderar. Är rätt så fascinerad.
Skrivet med min iPhone
Detta är min burk f.ö
Vet inte riktigt om jag får plats med vattenkylning då allt inte är monterat än. Moderkortet är ju inte det största heller så vet inte hur många millimeter fläkten får vara.
Om du vill ha något billigare, Cooler Master 212 Evo.
Kör förövrigt med push-and-pull, inte original fläkten!
#11 +1
Edit: #9 vattenkylning tar inte upp mer plats än luft, så vida du inte kör ett custom system eller en H100. Så länge som du har en 120mm fläktplats är de lugnt!
EDIT: Inte överklockad
#16 du bor ju också i en jävla frys, 15 grader i rummet. fyfan :<
du fattar att du inte kan ha 15 grader på cpu:n när du har 23 grader i rummet.
Om du tar en kall cola med dej i rummet så blir den fan inte 70 grader+ för att det är det i rummet?
Rummet har ju ingen gigantisk vattenkylning runt sej som CPU;n har heller.
Fyfan vad folk kan vara dumma.
Kör man med luft eller vatten är det en omöjlighet att få cpu:n kallare än rummet.
Alltså är din Sensor på cpu:n kass, vilket är ganska vanligt.
Har förövrigt 3770K.
"Det finns två möjliga svar.
1. All vetenskap i världen har fel och du har rätt.
2. Din temperatursensor visar fel.
Vad tror du själv?" - random @ fz
För hur fan får man ner något till 15 grader när man blåser luft som är 23 grader...
#22 Nej, ingen logik i det där alls. Min CPU som kyls av H100 sitter som sagt på 23-24 idle, och vissa nätter blir det upp till 30 grader i mitt rum.
Magi eller?
#16 måste typ kolla på tempen på northbridgen på mobot eller nåt, inte CPUn....
#26 Länka en forskningsrapport och jag är övertygad.
Väntar som #29 på en studie som bevis, då jag själv i sånna fall brutit era teorier.
En del high-end chassin har en sådan termometer, med tillhörande tråd, för att mäta den exakta temperaturen. Tittar du på temperatur genom ett "third-party" program så är temperaturen absolut inte korrekt.
Kan alla som vet hur man laddar ner CPU-Z eller Core Temp sluta skriva om sin CPU temperatur, för ni har verkligen inte lika stor erfarenhet av datorer som ett fåtal andra i denna tråden.
Jösses...
#31 Du har en rumstemperatur som är 23 grader, då blåser du även luft som är 23 grader. Hur kan du då kyla något ner till 15 grader med hjälp av den luften?
Vi säger att du sätter din dator ute på ett berg där det är -20 och blåser 10m/s, det kanske känns som om det är -50 ute men det är fortfarande -20. (Värdelöst ex :pPp)
Föfan, har ni inte läst fysik a?
Sen kan man alltid ändra trycket men dä ä fösk
Jag har då fan inte läst en recension av en luft eftermarknadskylare där tex sweclockers, overklock.net eller ens tillverkarna själva, uttalat sig om att kylaren skulle kunna få ner CPU tempen under rums temperatur....
#37 Vart skrev jag det? Hittar du ingen studie eller?
Enligt denna studie, som han även med hjälp av en matematisk formell kan räkna ut ungefär vad temperaturen ligger på enligt fysikens lagar. Det finns även en massa statistik han utfört som tex, med det systemet han har kört (mer info i tråden om systemet i länken) så ligger hans CPU temp på hela 51 grader i load om rumstemperaturen är 19 grader. Dessa temperaturer har inte mäts genom en digital sensor på ett moderkort en tillverkare har dragit ditt som en lite rolig extra funktion som inte är kalibrerad eller pålitligt. Dö i en eld nu #38 :)
Du kanske till och med har lärt dig lite om du inte är lika tjock i skallen som #38 ;)
sjukt nöjd med den. CPUn håller samma temp som rummet i idle.
Skrivet med min Android-mobil
Detta är på min i7 3770K, varför skulle dom satt in en så kass sensor på en såpass ny processor isf?
http://i.imgur.com/uH9OJ.jpg
(Sry för kvallen, men ni borde kunna tyda att det står 24.0 grader)
Mätningarna i Speedfan.
http://i.imgur.com/qkmks.png
Voila.
Ladda ner HWMonitor och kolla temperaturen där istället, litar inte på SpeedFan pga egna erfarenheter.
"Det finns två möjliga svar.
1. All vetenskap i världen har fel och du har rätt.
2. Din temperatursensor visar fel.
Vad tror du själv?"
Förklara då det här för mig.
Du har en rumstemperatur på 23 grader, du blåser luft på din kylare som är 23 grader, hur får du då ner temperaturen på din processor under temperaturen som blåser på kylaren?
Man borde ju göra en kylare som svettas...