iPad mini eller laptop i skolan
I höst börjar jag gymnasiet och kommer då få en personlig skoldator. Utan att egentligen veta datorns exakta specifikation skulle jag kunna gissa på att det är en seg, skräpdator som är låst till det mesta. Min far har lovat mig en "gå ut 9an-present" i vår då jag till 99% säkerhet kommer gå ut med 320p och för att jag kämpat hårt med studierna under högstadiet och självfallet kommer fortsätta med det på gymnasiet. Han har sagt att jag mer eller mindre får välja vad jag vill och jag funderar starkt på en iPad mini.
Skulle då köpa till tangentbord och fodral så att den går att använda som en laptop, och sen ha i skolan och hemma. Har en bra stationär dator som jag spelar på osv men en iPad är såklart mycket mer portabel och går att ha i hela huset, i bilen osv. Vad tror ni, skulle iPad mini fungera väl i skolan? Word, Powerpoint osv finns ju redan och förutom det använder man den väl inte så mycket mer än till att surfa och söka information, och där är väl en dator och iPad ganska likvärdig. Dessutom är en iPad lättare, mindre osv.
Vet ändå inte annars vad jag ska önska mig, känns som att jag har det mesta redan... Och iPad har jag varit sugen på länge, har dock tyckt att den varit för stor och min iPhone för liten, så där kan man ju tycka iPad mini passar mig perfekt...
Skrivet med min Android-mobil
Men det kan ju vara surt om ni får en Macbook t ex så har du precis köpt en iPad mini eller en annan laptop så du bör vänta lite.
#5 Det är vad jag tänkt göra ända sen pappa sa i början av åttan att om jag skötte skolan väl skulle jag få en belöning. Men sen när jag fyllde år för ett halvår sedan önskade jag mig en klocka då... Men bra tips annars! :)
Vet för övrigt att det INTE är en Macbook. Vanliga 4000-5000:- kronors-laptops är det, även om jag inte vet exakt vad som är i vet man ju då ungefär vad det handlar om.
Jag själv har en iPad 4th gen. Jag använder den en del i skolan. Vi har fått skoldatorer, men jag tycker ofta att det är smidigare med en iPad. Särskilt bra vid redovisningar om din skola har en Apple TV eller dylikt. Kör på iPad!
I nuläget har iPad Mini:n ingen Retina Display, vet att många klagat en del på att det är svårt att läsa på den. Ha det i åtanke när du köper, kanske en iPad av den fjärde generationen kanske skulle passa bättre?
Skrivet med min iPhone