Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ett kapitel ur den ökända Shean Plomme 3

Postat av MiSTE den 31 Januari 2013, 21:28
3 kommentarer · 237 träffar
Kapitel 30

Showdown nr.3; Shean Plomme vs. Borgmästar´n Ghost.

- Så du vågar möta mig åter din fan, morrade Borgmästarn´n. Så... Hur vill du slåss?
– Klart jag vågar sätta mina 53:or i din bastu, gormade Shean Plomme.
- Hallå, du hörde visst inte vad jag sa din engelska bögdetektiv! skrek Borgmästar´n, som nu var riktigt vresen av sej.
- Omms... Eh... Va? sa Shean Plomme, som hittat en envis finne längst in bland fettbalkarna.
- Jo, som Simon sa. HUR VILL DU SLÅSS? hetsade Borgmästar´n upp Shean Plomme.
– Hass... Jag vene men typ, jag har nyss fixat Steam på min iMac och vill gärna ta tillfället i akt, sa Shean Plomme säkert.
- Men visst, själv har jag fixat en splitterny Packard Bell i skön grön färg. CS 1.5 har jag också lyckats få installerat, så... Ska vi ta en match? sa Borgmästar´n uppjagat.

Efter en halvtimmes grubblande och konfigurerande bestämmer sig Shean Plomme och Borgmästar´n för att mäta kampen i ett hedniskt lan-party.
- Jag creatar, sa Borgmästar´n stolt, som lyckats hitta en lämplig map, nämligen vår välkända as_oilrig.
- Okej då kör vi, sa Shean Plomme, som taktiskt blivit en VIP med mål att ta sig till en helikopter på det övre planet av kartan.
Borgmästar´n lyckades välja laget TERRORISTS och klädde ut sig till en svensk Arctic Soldat med en matchande glock, plus en Mac-10 som luktade soppa.
Shean Plomme traskade upp på det kommande planet med raska steg och kände redan då stridens hetta, han såg plötsligt något som liknade en arktisk vinter och insåg sitt läge, han la av en salva från sin USP och satte alla skott rakt i huvudet. Dock var den en av Borgmästar´ns välslipade CS-taktiker, han hade helt enkelt Sprayat en Arctic Soldat på väggen och satt sig i poolen under, och nu var det hans tur att ingripa.
En förvirrad Shean Plomme va lätt att slå, trodde den självsäkre Borgmästar´n. Han kastade en Grenade rakt under Shean Plomme men ack o ve, den sved inte där han hade tänkt utan den studsade rakt ut bland bergen.
Nu kunde Shean Plomme ta ännu ett par raska steg mot hissen, som skulle föra honom ett steg närmare helikoptern. Borgmästar´n var dock smidig som få och hoppade snabbt upp ur poolen och följde efter genom att klättra upp för en stege och in genom en bred ventilationstrumma, som passligt nog låg i rätt höjd.
Nu var Shean Plomme nära vinsten, bara ett stenkast från helikoptern, han satte av i språng ur hissen med kniven i handen - för maximal fart.
Men Borgmästar´n är inte uträknad om du tror det, han hade hunnit, medan Shean Plomme tog hissen, sätta på ett par strålkastare och klättra upp i ett snipertorn med sikte på helikoptern. Shean Plomme sprang, med ett fattigt nerladdat speedhack, så fort han kunde mot helikoptern.
Just då han trodde att han hade segern i famnen satte Borgmästar´n ett AWP-skott i nacken på kuksträngen.

- Hahahahaha... nu är du död din fitta! hurrade Borgmästar´n glatt.
- Oh no, not so fast young sailor. I’m the guard of the mighty Iron Power. I’m mister Thompson, and now you must die, ekade en okänd röst i Borgmästar´ns trånga huvudsvål.

Nu kanske du undrar vem Thompson är och varför han dök upp just nu, när Borgmästar´n var på sitt topphumör, som aldrig annars.
Jo du förstår att Thompson är en av Shean Plommes summons, Thompson är bepansrad med ett flertal Iron Shields, järnsköldar, och en kraftig Steel Axe, stålyxa.
- Jag ser att du använder dig utav summons Shean Plomme. Men jag har också en... kom fram Weaco! sa Borgmästar´n pysslande.
Från ingenstans uppenbarade sig en ful drake. Den var bepansrad med ett hudlager stål och ett stort maskingevär, med femton tillhörande magasin som hängde i snören längs vingarna.
Shean Plomme sträckte ut armarna åt båda hållen, lättade på bältet och skrek i en kraftig moll; ”Så, låt oss börja!”

// anno 2002

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..