Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Elektriker, lamphjälp!:)

Postat av Övervakaren den 28 Januari 2013, 20:55
5 kommentarer · 181 träffar
Tjena!

Är inte så jävla vass på det här med elektronik. Hittade en gammal lampa i garderoben som jag skulle montera över sängen, men när jag kopplar in den för att testa om den funkar gör den inte det.

Då får jag denna fantastiska ide....jag vill ta reda på om det är glödlampan eller själva "lampan" som är trasig, så jag skruvar ut glödlampen och sätter i glödlampan från skrivbordslampan. Men den "sockeln"(?), asså den man skruvar fast, var mycket smalare.

Men jag tänkte inte på det, utan lutade den så både botten och sidan fick fäste ändå, och tände lampan. Då blev det en ljusblixt och small till som fan, lite på sockeln var svartbränt och "söndergnagt" och lite men ytterst lite på fästet i lampan. Bara lite svart men ingen skada förutom färgen. Proppen gick.

Antar att glödlampan är körd, vågar inte sätta i den i skrivbordslampan igen. Nu till min fråga, kan lampan som var med i olyckan fortfarande funka? Har slut på glödlampor, och hade varit skönt att ha koll på läget innan man åker ner och handlar :)
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..