Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

3 på nätet segt

Postat av gummibanan2 den 27 Januari 2013, 21:12
4 kommentarer · 290 träffar
Så här är det att vårat nät är väldigt konstigt. Jag och min morbror delar nät med varandra, jag har trådlöst och han har kabel. Vi ska ha ungefär 30mb/s ta emot och 8 mb/s när vi sänder ut. Men stora problemet är att så fort en till dator ansluter till nätet så får jag allt till under 1 mb/s på båda delarna och jag kan knappt kolla på streams eller spela eftersom jag har en stadig 500+ i lol cs eller Blc som jag spelar.

När jag berättar det här för mina idiotiska föräldrar så säger dom "nä så kan det inte alls vara" "det måste vara vädret som spökar" osv MEN det är bara när en till dator ansluter. Vi har två olika nätverk här hemma, ett som jag och min morbror delar och en för resten av våran familj, men dom måste alltid ansluta till mitt nät när dom ska kolla på hockey eller annat skit istället för sitt egna som dom påstår vara bra och funka även fast dom har 3 datorer. Jag är helt säker på att dom är efterblivna eftersom dom påstår så fint att det funkar att ha flera datorer uppkopplade på deras nät men dom måste använda vårat??!!!!?!?!
Det är inte på direkten jag märker av det utan det kan ta en liten stund efter att dom har börjat kolla på sin jävla hockey eller facebook.

Så folket här på Fb jag skulle behöva lite hjälp.

Alternativ 1: Om det går så skulle jag vilja förstöra deras nät uppkoppling genom min dator till deras, jag är kass på datorer och sådant men det kanske finns något sätt att göra det på?

Alternativ 2: Ni här på Fragbite kan ge mig en riktigt bra förklaring till att det jag berättat för mina föräldrar kanske stämmer så som att vårat nät inte klarar mer än två datorer på samma gång. Även fast mina mupp föräldrar inte kan ge sig utan måste ha rätt även fast dom är helt inkompetenta så måste det gå på något sätt.

Tack för mig och hjälp uppskattas mina muppar föräldrar ska fan få /GummiBananen

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..