Tjenare, tatuerade mig igår vid typ 10 på kvällen, det var inte i någon studio utan hos en kompis som är jäkligt skicklig med detdär och har en egen maskin.
Aldrig tatuerat mig tidigare och hon sa då att jag måste ha på nån kräm på huden med plastfolie på så att den inte torkar osv.
Så jag drog lite research och hittade någon sida där det stod att man var tvungen och använda en VISS såndär salva från apoteket och att man måste vara väldigt försiktig osv,
Nu är frågan, jag har någon Dove hudkräm, vetefan om den är parfymerad eller inte för det står inget om det men spelar det någon stor roll alls? Låter rätt så överdrivet med att man måste ha en viss salva...
Tänkte bara höra här för ville verkligen göra det rätt så den inte ser ful ut senare.
Kan säga som många andra också, min första tatuering hade jag helosan och den ser ut som om jag gjorde den för 50 år sedan nästan, och den andra ser mycket bättre ut :)
Vaselin skall du _INTE_ använda dig utav.
Idominsalva är inte rekommenderat att använda.
#7, ''Så länge det är blött och krämigt brukar det funka''
Herregud.. Lyssna inte på den grabben...
Vette fan hur noga det är, vissa tatuerare säger att helosan är bäst och andra påstår att helosan kan förstöra hela skiten..
Om någon som Isak på East Street Tattoo säger att den är bra så är den det :)
Skrivet med min Android-mobil
Hade 3 olika produkter när jag tog min på armbågen och jag ser ju att de som inte använder det blir slitna längre min ser fortfarande helt fresh ut.
3 produkter kan låta mycket men armbågen är ett område där det slits fett mycket.
Men jag rekommenderar verkligen dig att lägga lite pengar på åtminstonde 1 bra produkt.
Skrivet med min iPhone
http://www.protattooart.com/si tes/default/files/imagecache/p roduct_full/9200.png
Dubbelt så snabb läketid än Helosan, man flagar knappt något, inga skorpor bildas och ömheten försvinner extremt snabbt
Skrivet med min iPhone
Och de olika insmörjsgrejset jag använt finns inte ens på apoteket, och mina tatueringar läkte riktigt snabbt, flagna nästan inget.
Ekonomisk, ja säg det. Hellre lägga pengar på något jag tror på än att sitta som en luffare hos nån som tatuerar hemma.
Öööh hur är det där ironi?
*Förklarar, ställer motfråga*
Öööh hur är det där ironi?
*Konstaterar att jag redan besvarat, ställer samma motfråga*
Öööh "quote" haha va söt du är XD
Herregud alltså, helt omöjligt att snacka med dig -.-