Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Köpa longboard!

Postat av Alvez den 15 Januari 2013, 16:10
23 kommentarer · 1 818 träffar
Tjenare!

Jag köpte en longboard i Maj förra året, det var min allra första och denna var riktigt usel egentligen (kostade typ 900).

Tyvärr gick denna sönder häromdagen när jag prövade flexen på den. Jag vill nu köpa en ny longboard, en toppmodell. Märken som är intressanta är främst Loaded och Apex. Truckar och hjul har jag redan (Paris 180mm samt Durians 75mm 83or).

Så, vilken är den bästa longboarden just nu? Ska man ha mycket eller lite flex, kort eller lång bräda?

Jag har främst funderat på en Loaded Dervish Sama, Apex 37 alternativt en Tan Tien. Vet dock inte vilken som är bäst för mina ändamål. Tänkte att någon kanske kunde svara på det dock. Jag:
Åker mest bara, alltså trampar mig framåt från punkt A till B, men även en del nöjesåkning ingår här.

Jag vill gärna ha möjlighet att slidea och göra en del tricks om det är möjligt.

Att brädan klarar av downhill (kanske 30km/h) är ett måste.

Finns det någon bräda som klarar av dessa kriterier, om det finns flera, vilken av dessa skulle du rekommendera? Har tyvärr inte möjlighet att pröva någon då jag bor i Örebro, och vad jag vet finns ingen longboardaffär här.

Åker du longboard?

23 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar