Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Streamer, drömjobbet?

Postat av Aeckelbajspamarken den 9 Januari 2013, 04:41
38 kommentarer · 3 975 träffar
Tjenare, har alltid gillat att kolla på streams gällande diverse olika spel, oavsätt om jag spelar spelet eller mer gillar personen som streamar är det något som jag tycker är roligt och det är samtidigt ett ständigt växande fenomen.

Nu säger jag inte att streama spel är ett drömjobb för mig, ett drömjobb för mig är när jag sitter på mitt kontor i NYC med en rökig whiskey.

Nåväl, efter att ha sett tråden på Fragbite om Reckful (WoW PvP Streamer med avarage 10k viewers) och hur mycket han tjänar. Det visade sig vara ganska stora summor, något jag inte alls trodde.

Efter detta har jag även kollat på Towelliee, en annan WoW spelare som snittar på kanske 2-3k viewers istället. Towelliee har även gått ut med att han tjänar runt 7-9000 dollar i månaden (9000usd=58586sek). Dels pga Subscribers (som han har en del) och dels viewers.

Visste ni om att det låg sådana stora summor i streaming? Jag hade absolut ingen aning om detta och trodde att streaming som MAX kunde ge ett par tusen extra i månaden. HoN streamers så som AngryTestie tjänar liksom runt 5000 dollar, om inte mer.

TL;DR
Streamers tjänar sjuka summor pengar, en streamer på 2-3k viewers kan ligga på 58586 sek (före andra avgifter). Reckful ligger på 10k viewers + en brutal mängd donationer in på sitt PayPal konto varje dag.

Visste ni om detta? Hur går det till? Blir du sugen på att jobba som streamer? Håller det i längden?
Föregående tråd
Nästa tråd

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..