1
Varför är fotboll så viktigt för er?
Postat av Låst konto 258854 den 5 Januari 2013, 13:48
13 kommentarer · 179 träffar
Hur komemr det sig att ni är otroligt besatta av fotboll?
Det finns 22 män på planen, samt en rund boll som vandrar fram och tillbaka mellan lagen för att kunna få in bollen bakom målvakten.
Uppenbarligen är det en tillfredsställelse för supportrarna på vem som gör mål på vem.
Spelar det verkligen roll vem som vinner?
Att man hejar på det vinnande laget?
Om ert lag vinner blir ni glada, vid förlust blir ni arga/sura/ledsna om ert lag förlorar.
Ni ger bort alltså era känslor till ett gäng fotbollsspelare?
Fantisera om att just ditt lag har vunnit CL, hur ser veckan därpå ut?
Även om ni har vunnit, så måste ni genomgå samma vardag i alla fall.
Om ditt lag åker ur en division, får de möta andra lag och kanske vinna över dem.
Sen fortsätter det så i absurdum, man vinner, man förlorar...
Ens känslor skiftar beroende på lagets framgångar..
Jag har aldrig fattat vad som är bra med detta så jag vill gärna ha lite synpunkter på varför det är så spännande :)
Det finns 22 män på planen, samt en rund boll som vandrar fram och tillbaka mellan lagen för att kunna få in bollen bakom målvakten.
Uppenbarligen är det en tillfredsställelse för supportrarna på vem som gör mål på vem.
Spelar det verkligen roll vem som vinner?
Att man hejar på det vinnande laget?
Om ert lag vinner blir ni glada, vid förlust blir ni arga/sura/ledsna om ert lag förlorar.
Ni ger bort alltså era känslor till ett gäng fotbollsspelare?
Fantisera om att just ditt lag har vunnit CL, hur ser veckan därpå ut?
Även om ni har vunnit, så måste ni genomgå samma vardag i alla fall.
Om ditt lag åker ur en division, får de möta andra lag och kanske vinna över dem.
Sen fortsätter det så i absurdum, man vinner, man förlorar...
Ens känslor skiftar beroende på lagets framgångar..
Jag har aldrig fattat vad som är bra med detta så jag vill gärna ha lite synpunkter på varför det är så spännande :)