Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Kommunism, ett skämt?!

Postat av ohlsonclas den 3 Januari 2013, 00:18
54 kommentarer · 819 träffar
Godkväll,

(Vet att det finns kommuniststyrda länder förresten, men hur är det där egentligen?)

Kan någon vänlig själ, gärna med någon kommunist ideologi, förklara för mig varför i hela friden man är kommunist?! Det är ju knappast så att detta systemet visat sig särskilt hållbart och framgångsrikt eller? Ser också ut att anledningen till varför Sovjet förlorade Kalla Kriget.

Att b la ekonomin raserades.

Hur tänker kommunister egentligen? Det skulle ju missgynna oerhört mycket folk, glada blir väl låginkomsttagarna (uppenbarligen) nu när allting ska fördelas lika och alla ska bli glada av jämställdhet och solidaritet. Tycker personligen att klyftorna i samhället är viktiga, och att det inte bör vara helt rättvist och lika för alla hela tiden. Sen är väl den enskilde individen främst ansvariga för att själv försörja sig mm via jobb.

Är knappast ekonomiskt oberoende/rik i pengar själv och vill ej påstå att jag tillhör någon övre klass men trotts det kan jag inse att kommunism aldrig varit eller kommer bli det rätta. Sånt evigt whine på folk som lyckats och fått ett högt uppsatt jobb och nu tjänar över medel.

Så återknyter till huvudfrågan: Varför kommunist/m?

Är kommunismen idioti?

63 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar