Så kort förklarat som möjligt
Igår kväll var det två alkoholister på en väldigt befolkad busshållsplats som började slåss och drog ut varandra på en väldigt trafikerad väg, en kvinna och en man.
Runt om stod uppskattningsvis 25 personer och kollade på, i spridd ålder och ingen alls rycker in, inte en själ.
Jag gick dit lugnt och försökte lugna ner de båda och fick de att sära på sig och stämningen blev bra mycket lugnare mellan de bägge, först då när de slutat gnabbats kommer två andra ~27-åriga kvinnor fram och frågar hur de ska hjälpa till, dessa kvinnor har stått och kollat på hela tiden när jag försökt att få isär de så gott jag kunde ensam.
Jag påstår mig själv inte vara någon hjälte alls utan bara en helt vanlig medmänniska och jag ingrep precis som jag vill att folk skulle ha ingripit om något våldsamt hänt mig och jag var i fara.
När de båda slutat bråka så kom som sagt två kvinnor fram till mig och frågar hur de kan hjälpa till och frågar om de ska ringa polisen, vilket jag personligen tycker är väldigt onödigt då polisen endast kommer att trycka in de i en fyllecell sen slänga ut de när de nyktrat till, jag föreslog att de om de hade tid kunde hålla koll på det hela så att det inte urartar igen då vägen som de försökte dra ut varandra på är väldigt trafikerad med många bussar i hög hastighet (väldigt centralt i en "storstad").
Likväl ringer idioterna polisen och går därefter därifrån, poliser kommer dit nästan direkt och sliter bort båda alkoholisterna och tar de till stationen.
Dessa två kunde alltså inte hjälpa mig att få isär de bråkande personerna under tiden, de kunde heller inte lyssna på mitt råd utan ringde polis och gick därifrån.
Resten av folkmassan stod och glodde med öppna munnar.
Hur i helvete tänker folk? Jag blir uppriktigt så fruktansvärt jävla förbannad. Hade det varit annorlunda om två nyktra personer slagits? Hade det varit annorlunda om två "perfekta" personer slagits?
Varför rycker ingen jävel in och varför är ni så äckligt jävla fega?
Jävla pissland, så jävla trött på svenskars fittiga jävla mentalitet överlag att skita i andra så länge de själva inte sticker ut och kanske "skämmer ut sig", det är inte heller bara de bråkande alkoholisterna som kan skadas utan även biltrafikanter.
Fega, ryggradslösa myror som knyter näven i fickan och vänder ryggen till är vad ni är.
Diskutera kring hela skiten, vad tycker ni? Hade det sett likadant ut i ett annat land? (tror jag verkligen inte) Hur hade ni reagerat? Hade ni agerat?
Tack för mig.
så pausar du på CTRL + ALT + INSTER eller HOME
kommer inte ihåg.. bara ställa in eget
se till att global hotkeys är på
play på CTRL + ALT + INSERT
stopp på CTRL + ALT + END
nästa låt på CTRL + ALT + PGDN
föregående låt på CTRL + ALT + PGUP
F1 = Föregående låt
F2 = Nästa låt
F3 = pausa
De är fett gott tycker jag.