Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inception

Postat av ezac den 27 December 2012, 02:08
20 kommentarer · 308 träffar
Hej alla trötta fragbajtare!

Tänkte slänga in denna på film kategorin. Men något säger mig att fler läser på övrigt och den även kan passa in där. Men klaga om ni vill.

Filmen inception. Såg precis klart den och måste säga att efter kanske femte gången så faller en ny pusselbit på plats i den handlingen.

En tydlig miss som jag upptäckte denna gång som jag inte förstår att jag har kunnat missa tidigare är att Dom Cobb gör hela den stora "inception" grejen enbart för att få komma hem. Det jag redan minns sen tidigare var att han gör det för att få träffa sina barn igen. Men aldrig riktigt hur det skulle gå till? Att Saito skulle få han att bli fri från brottsregistret. Då alla trodde att Cobb dödade sin fru.

Och att om Saito inte höll överenskommelsen så skulle Cobb blir arresterad när dom landade. Och när dom landat i slutet ska det tydligen vara verkligheten, iaf som det är meningen att man ska uppfatta filmen som.

Men vad får Cobbs pappa att hämta honom vid flygplatsen när hela den resan dit var för uppdragets skull?

Och frågan som nog väldigt många har ställt sig. Är det verklighet eller en dröm han befinner sig i slutet av filmen? Sista scenen slutar ju innan man får se om hans "token" fortsätter spinna eller slutar snurra?

Antar att Christopher Nolan skapade filmen som att man får avgöra slutet själv. Eller så finns det något tecken i filmen som avslöjar hela dess slut.

Vad tror ni? Efter 2 jävla år sitter jag fortfarande och funderar på hur fanskapet verkligen slutar

Godnatt.

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..