Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Avboka Resa till Annat land!

Postat av Rojkas den 25 December 2012, 00:00
4 kommentarer · 163 träffar
Hej!

Skulle ha åkt till new york.

Men separerade med den jag skulle ha åkt med.

Resan är 27 dec. dvs om två dagar.

Jag har köpt till ett avbeställingsskydd.

Vad är bästa sättet för mig att kunna utnyttja detta avbeställningskydd.

Jag väljer att inte skriva vilket företag eller vart jag ska ifall att nån av dem skulle se detta och polisanmäla för bedrägeri eller något i den stilen.

Här är giltiga skäl!

Och hur går jag till väga?
C.1 DEN FÖRSÄKRADES SJUKDOM, SKADA ELLER DÖD
Ersättning lämnas om försäkrad, försäkrad medresande nära anhörig eller försäkrad medresenär inte kan påbörja planlagd resa på grund av allvarlig akut sjukdom/skada eller död som uppstår efter att försäkringen tecknats men innan avresa.

C.2 SJUKDOM, SKADA ELLER DÖD HOS NÄRA ANHÖRIG TILL DEN FÖRSÄKRADE, ELLER HOS PERSON DEN FÖRSÄKRADE SKA BESÖKA
Ersättning lämnas om nära anhörig till den försäkrade, eller person som den försäkrade ska besöka under resan, drabbas av allvarlig akut sjukdom/skada eller död som uppstår efter att försäkringen tecknats men innan avresa.

C.3 BRAND ELLER INBROTT
Ersättning lämnas vid brand eller inbrott, i direkt anslutning till avresan, i den försäkrades bostad eller i verksamhet som den försäkrade äger.

C.4 BEDRÄGLIGA HANDLINGAR I FÖRSÄKRADS VERKSAMHET
Ersättning lämnas om bedrägliga handlingar begås i verksamhet som den försäkrade äger, av en i verksamheten anställd person, förutsatt att handlingen begås efter försäkringens tecknande och innan avresan.

C.5 OLOVLIG STREJK I FÖRSÄKRADS VERKSAMHET
Ersättning lämnas vid olovlig strejk i verksamhet som den försäkrade äger och som annonseras omedelbart innan avresa.

C.6 UNDERKÄND EXAMINATION
Ersättning lämnas om försäkrad blir underkänd vid examination, som genomförs efter att försäkring tecknats men innan avresa, vid heltidsutbildning på högskola eller universitet.

C.7 VACCINATION SOM EJ KAN GENOMFÖRAS
Ersättning lämnas om försäkrad av medicinska skäl inte kan genomföra en vaccination som, oförutsett och plötsligt, införs som ett krav för inresa till det land som den försäkrade avser att besöka.

C.8 OVÄNTAD UPPSÄGNING
Ersättning lämnas om försäkrad, efter att försäkringen tecknats men innan avresa, blir oväntat uppsagd från sitt heltidsarbete.

C.9 SKILSMÄSSA
Ersättning lämnas om försäkrade makar, som ska göra en gemensam resa, ansöker om skilsmässa efter att försäkringen tecknats men innan avresa.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..