Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Flyga till Holland, pass?

Postat av -=[JOLCOOL]=- den 23 December 2012, 17:47
15 kommentarer · 635 träffar
Såhär ligger det till, bokade lite spontant en resa till Holland under nästa vecka, mitt pass har gått ut nyligen men jag har ett ID-kort utfärdad utav Polisen som även ska fungera som pass inom de länder som ingår i Schengen-avtalet, vilket både Sverige och Holland gör, därav bör inga problem uppstå, MEN! I de resehandlingar jag fick skickat till min mail (bör tilläggas att jag ska flyga med Norwegian Air ifrån Arlanda) står följande;

Tack för att du bokat med Norwegian.

Kom ihåg att ta med giltiga id-handlingar för incheckning. Vi rekommenderar också att skriva ut och ta med alla resedokument.
Pass krävs för alla passagerare på utrikesflyg.
Alla passagerare på internationella flygningar måste checkas in innan man fortsätter till gaten.

"Pass krävs för alla passagerare på utrikesflyg." Vad menar dom egentligen med pass, räknas mitt nationella id-kort som ett pass, eller måste det vara den lilla boken? :) tack på förhand, vill helst slippa skaffa ett provisoriskt pass.
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..