Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Körde olagligt igår :O

Postat av Musi den 23 December 2012, 14:18
31 kommentarer · 368 träffar
Hej fragbite. Jag är en väldigt laglig person. Är 18 år och så mogen man kan bli i den åldern (Om man kunde räkna eller tänka så) Fick mitt körkort i Torsdags.

Igår var jag ute med 3 kompisar. Hade fyllekört folk före det. Men så buskörde vi lite och drog handbromsen för att sladda lite (Var på parkeringar utan bilar och så) så hörde vi om ett ställe i stan där det var ren is. Det var på en hamnplan. Så vi körde dit så stog det (Ej behörig trafik)

Jag stannade bilen och tänkte "En liten sladd kan inte skada" Detta var av egen initiativ och inget grupptryck alls. Klarar av att stå emot sånt. Utan detta var min idé.

Så jag körde in och sladdade runt kanske 2 varv och sedan körde därifrån. Sen så körde vi mot stan igen så såg vi att det kom en polisbil bakom oss. Jag tänkte bara "ah polisen" som vanligt. Men sen kom jag på att polisen kom ifrån där vi hade varit. Då började jag kolla vart polisen åkte och den följde efter. Jag fick en slags ångest och panik. Jag körde lugnt och smidigt och svängde så att jag skulle få bort polisen (Notera!! De jagade oss inte med blåljus eller överdriven hastighet och han heller aldrig hamna precis bakom oss så de skulle kunat se regnr) Jag körde till en parkering som låg lite högre upp och körde in och parkerade och stängde av både lysen och bilen. Vi blev knäpptysta och kollade ner för berget (Högre parkering) så såg vi polisbilen köra exakt samma väg som oss fast i snigelfart och letade. När de passerat sätter jag på bilen (utan lysen) och kör iväg åt andra hållet) och körde hem alla kompisar och sedan for hemmåt (bor utanför stan)

Det var dessutom andra bilar som följde efter oss ovanligt länge när jag körde hem mina kompisar. Trodde det var civilen först men de svängde bort sen. Körde lugnt som fan efter vi kommit bort från polisen.

Jag mådde dåligt och kasst som fan, kände mig som en jävla kriminell jävla cp störd. Usch fyfan. Jag som alltid sköter mig annars och så. Nu kände jag mig som en äcklig jävla bonnekuk som sladdar å dödar aina.

De måste varit någon störd som bodde i husena som var bredvid hamnplan där vi sladdade. Kommer polisen kontakta mig om de fått tag på regnr ? eller bryr de sig inte om de i efterhand ? menar de måste ha andra viktigare saker för sig än att leta efter sånna som sladdar lite där de ej finns trafik och de måste ju se folk som sladdar å så varje gång dom e ute.

De skulle väll bara prata med mig eller något.

Fan vad jag fick en tankeställare alltså. Aldrig mer köra så som jag gjorde.

Min pappa e polis också å var rädd för att de va han som var i polisbilen för han hade sitt pass då. Men han har inte sagt något för han måste känt igen bilen å så ifall de va han. Blir fett pinsamt för mig om polisen ringer å så. Ska jag säga att jag ville sladda lite och inte såg skylten med Ej behörig trafik? eller att en kompis körde ? menar de kan inte ta körkortet så de har fan inga bevis ?????.

Tack för svar och god jul och gott nytt år.

Tack å hej.
Föregående tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar