Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Drömmar

Postat av BadMouseCtrl den 17 December 2012, 05:47
6 kommentarer · 232 träffar
Godmorgon fragbite.

Ibland när man vaknar kan vissa drömmar vara mer klara och detaljrika än vanligt.

När detta händer mig så skriver jag ner mina drömmar för att kunna åter framkalla bilderna jag hade i drömmen.

Det är också väldigt roligt att läsa vad man har drömt om och i detalj kunna minnas hur det såg ut.

Jag vaknade precis ur en riktigt flummig dröm och kände mig tvungen att dela med mig/skriva av mig offentligt.

Ber om ursäkt för hur dåligt skrivet allt är men här är mina drömmar jag har skrivit ner hitintills.

Så om ni orkar kan ni få läsa och dela med er av era egna drömmar ni har haft som inte går att glömma eller som gett er ett starkt intryck.

----------
2012-09-10
Coral nius

Drömmer om att jag kollar på film "Coralnius" som handlar om en snubben som drömmer och spelar in sin dröm,
Jag och far handlar efter något i ett stort varuhus.

jag springer runt och det finns tv apparater igång överallt,
vi glider runt på det hala golvet, Gigantiska Rulltrappor

samma återkommande dröm är i jordbro lär mig att det finns monster,
på pizzerian vid höglunda hänger en vintage liknande bild med 2 avlidna person troligen föräldrar till ägaren

är på väg hem från höglunda i nuets om givande miljö när det plötsligt blir scen byte i drömmen, jag står vid en sluten gård med olika portar,
kommer det en man på häst som plockar upp mig och visar att det finns monster i samhället som ser ut som varulvar och lever hemligt bland människor.

Jag drömmer om att jag kollar på en film om en man som drömmer om att han kollar på en film i sin dröm.
----------
2012-10-20
Mi nikriget
Del1
Jag går på en snöig stig högt upp bland andra synliga berg och dalar en man pratar om att bestiga ett av dem snöigaste och högsta bergen för att få ledtråden som behövs för kommande pussel.
Helt plötsligt simmar vi bredvid ett annat berg med symmetriska men på något sätt jämna mellanrum och väl formade pelare,
berget till vänster har sjögräs 1 meter under ytan som stryker mot mina fötter när jag simmar.
Vi stannar efter en kort simtur och han visar en målning/konstverk på en tjej i krigsmålning som hackats in i berget och säger att den sitter på denna oåtkomliga plats då riktiga konstnärer målar för att imponera på sig själva
Vi kommer fram till en plats som påminner om haninge centrum men helt olikt från hur det verkligen ser ut.
vi simmar fortfarande in i den nya scenen och allt är vatten fyllt, finns inga hus utom 2st restauranger som har vatten upp till taken allt som syns är 2 luft ventiler som sticker ut.
vi klättrar upp på ett av taken och, jag vänder mig om och ser att han har satt på sig dyk utrustning som han snabbt försvinner ner i vattnet med.
i drömmen vet jag redan vart han är på väg han simmar ner i en lucka med en smal gång fylld med vatten som leder till ett pussel (visuella detaljer bortglömda) jag tar helt plötsligt en flygande maskin och flyger 20 meter framåt mot en annan lucka som är tunnelns slut, allt vatten är borta i samma skede som jag lyfter.
han kommer upp och visar mig pusslet han hittat, den vi var där för att hitta han löser den genast utan bekymmer.
Scenen byts till ett hus liknande dem 3 vånings hus på moränvagen han får plötsligt sin belöning framför sig ur tomma intet och nålar fast 2 Svart röda blänkande mettal plattor som är graverade (allt annat visuellt bort glömt).

Del2
Vi sitter runt 15 personer (alla okända) uppradade som på skol bänkar med alla blickar framåt för att kriget ska börja, om pusslet har något med kriget att göra vet jag inte.
Det är som små monster liknande dem i filmer "dont be afraid of the dark" som har samlats med kanoner och andra vapen.
alla vi människor skrattar och tycker att det än en gång ska bli kul med denna "årliga" tillställning".
Dem små monsterna börjar skjuta kanon kulor som flyger mot ansiktet som man måste slå bort, jag skrattar och tittar till höger och säger att detta var ju jobbigt lite skämtsamt, samtidigt som kanonkulor kommer flygande mot mig som jag med handen slår bort.
efter detta minns jag inte mycket, Några chollos kommer gående på gatan och smäller raketer vi bjuder in dom i huset och äter mackor.
--------------
2012-10 -29
Lucid dream 1

Jag står vid en gård omgiven av 3 våningshus liknande dessa i jordbro när jag plötsligt kommer på att jag drömmer.
Känslan av att medvetet inse att man är vid medvetande i sen egna dröm är euforisk,
det slog mig från ingenstans (jag drömmer) efter 2-3 sekunders tänkade bestämde jag mig för att jag ska flyga.
Med endast tanken att jag kan flyga stod jag ut med armarna och började lyfta från marken.
Jag steg högt och svävade omkring men till min förvåning var det svårt att kontrollera sin flygning exakt som man ville.
Exakt hur drömmen sluta kommer jag ej ihåg men jag flög i cirka en halv minut, om jag vakna eller glömde bort att jag klar drömde i scen byte kommer jag ej ihåg.

-------------
2012-12-17
Sö mnparalys i en dröm

Jag ska utav någon anledning i drömmen sova i min fars gammla lägenhet.
När jag ligger i sängen så hörs ett panorerande hög pitchat ljud i mina öron som sedan smäller till för att markera att nu är något med mig i mitt närvarande.

jag frågar rent ut, Vad är din fråga? vad är din fråga?, men får inget svar.
sedan vaknar jag.

Sjukaste jag varit med om i dröm sammanhang att drömma om att få en sömnparalys.
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..