1
Datorfläkt låter konstigt
Postat av Neutralize den 13 December 2012, 20:08
4 kommentarer · 3 665 träffar
Hej Fragbite! Nu är det såhär att jag köpte en dator för ca 1 månad sen och nu på senare tid så har fläkten(?) börjat låta väldigt konstigt med nåt surrande irriterande ljud på helt slumpmässiga tillfällen, Alltså inte hela tiden eller direkt från uppstart.
Har provat att snurra manuellt på fläktarna för att se om dom avger nåt konstigt ljud och om det är nån eventuell sladd som ligger emot själva fläkten men så är ej fallet.
Här är specsen på burken:
Chassi: Fractal Design Arc Mini
PowerSupply: Corsair CX 600W V2 80+
SSD: SSD 120GB Force 3
Moderkort: MSI H77MA-G43 H77
Internminne: 2 x Corsair 8GB Module DDR3 1600MHz
Processor: Intel® Core i5 3570K 3,4Ghz
Grafikkort: GeForce GTX 670 2GB DDR5
Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB
Spelen jag brukar spela varierar men är mestadels LoL och WoW, Mest krävande jag spelar är väl nyaste Need for Speed men tycker fortfarande inte nåt av dom spelen borde få fläktjäveln att låta som en boeing 747.
Nån som har nån susning om vad felet kan vara?
Har provat att snurra manuellt på fläktarna för att se om dom avger nåt konstigt ljud och om det är nån eventuell sladd som ligger emot själva fläkten men så är ej fallet.
Här är specsen på burken:
Chassi: Fractal Design Arc Mini
PowerSupply: Corsair CX 600W V2 80+
SSD: SSD 120GB Force 3
Moderkort: MSI H77MA-G43 H77
Internminne: 2 x Corsair 8GB Module DDR3 1600MHz
Processor: Intel® Core i5 3570K 3,4Ghz
Grafikkort: GeForce GTX 670 2GB DDR5
Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB - 6Gb/s - 7200rpm - 32MB
Spelen jag brukar spela varierar men är mestadels LoL och WoW, Mest krävande jag spelar är väl nyaste Need for Speed men tycker fortfarande inte nåt av dom spelen borde få fläktjäveln att låta som en boeing 747.
Nån som har nån susning om vad felet kan vara?