Såg på SVTs Luciafirande, vad dyker upp om inte en rappare? Känns ju väldigt osmakligt.
Att ha en n0gger som Lucia är hädelse nog. Att sedan inkvotera denna främling för att bespotta hela traditionen gör det hela ännu värre. Vad säger Fragbite?
För den som missat:
http://www.youtube.com/watch?f eature=player_embedded&v=FLnIA hYe--I
Tycker rap i allmänhet kanske är lite opassande i sammanhanget men herrejävlar vilken stor grej det blir här.
Kom igen nu fragbite våga lite, förkasta inte allt nytt.
Klart som fan folk blir arga, detta handlar inte om att förnya traditioner utan att forcera in tankar som är pk, tillex "öppenhet" och "solidaritet".
2. en rappare som sjunger julsanger. tycker mest de ar lojligt, inte hort latarna men de sager sig sjalvt. julrapp?
3. svt's mening med programmet. riktigt lojligt. vi hade en mork lucia pa min skola nar ja var runt 15. ingen brydde sig, hon var en helt vanlig tjej och hade lika mycket respekt som lucia som nagon annan. hon blev framrostad ska tillaggas.
anledningen till att jag tycker att de borjar bli lojligt ar pga att media forsoker inbilla folk att dom ar varldens basta manniskor for att dom har en lucia och en rappare som sjunger julsanger med annat ursprung. jag har aldrig hort nagon manniska saga att lucia maste vara vit eller att en person som sjunger julsanger maste vara vit.
jag kunde inte bry mig mindre om vilken hudfarg personen i fraga har. men att sa uppenbart valja personer pga hudfarg som svt och annan media gor kanns sa oerhort fjantigt. hur lange ska detta paga? vad ska media tjana pa att vara sa uppenbart partiska?
som jag skrev, folket pa min skola rostade fram en svart tjej som lucia, medans svt valjer en for att visa att hon ar valkommen. de kanns bara som att dom tar ett steg tillbaka, sympati for nagot som aldrig existerat, ingen har sagt att de inte ar okej med en svart lucia. allt jag laser pa nyheterna varje dag handlar om SD eller om saker som anses rasistiska.
de finns inte manga personer med utlandsk harkomst som uttalar sig negativt till sakerna heller. de ar 2012's media som anklagar hela svenska folket for att vara rasister. varenda liten sak sak med svart farg ar rasistisk.
jag har personligen massor av vanner med utlandsk harkomst. traffar svarta manniskor varje dag i usa. jag ar ingen SD anhangare. men jag hatar inte folk som kritiserar sveriges lagar eller immigration. jag tycker bara att media just nu har gjort bort sig pa alla plan och kommer formodligen att fortsatta sa ocksa.
aftonbladet har ocksa gjort bort sig. nu har dom startat ett program som diskuterar invandringen. halva tv panelen kommer fran andra lander. ska dom kritisera invandringen nar dom sjalva ar immigranter?
SD har ocksa gjort bort sig, men de var val vantat att i alla fall nagon i partiet eller nagon som rostar pa SD skulle ha rasistiska asikter. de finns sakert rasister i moderaterna ocksa. jag lovar att den dagen rasismen ar utdod kommer formodligen hela manskilgheten vara dod.
skulle ej bry mig ett skit om lucian var svart om hon blev framröstad men när svt väljer henne blir jag lite smått förbannad asså! inte pga att de väljer hon men varför de väljer hon... blir fan sur...
dock tycker ja de va lite tråkigt för det va svårt att se hon ;//
men iaf det är bara för att sd blivit ett stort parti som de ska försöka få folk att förstå att de också är välkommna! och med rapparen samma sak.. blir fan förbannad från början när man sitter o käkar lussefika och driker lussete och myser på luciamorgon oxh sen kommer nån o ba YOYOYO in the fuucking house YAO!!!!!
blir sur att de tar en invandrare pga samma anledning som innan... ja e fuuck ingen rasist jag blir bara arg på dom som sitter och bestämmer över t.ex lucia eller tvreklamer som ba måste ha en invandrare med bara för att de är rädda att folk ska rasiststämpla dem för att de bara har svenskar med...
PK drevet är det pinsammaste som hänt i media och man får ta fram skämskudden varenda gång dessa saker händer.
#108: Varför yttrar du dig i så fall? Du säger att du inte bryr dig, varför bryr du dig då?
Just ja, det finns ingen bra rappare. Prata fort kräver inga skills.
#130 har aldrig gjort bort mig. Vet inte vad du fick in LoL i ämnet för, spelar inte LoL.
Gå och be mer till gud? Ska du börja med argument som håller dagisnivå också?
Eller pepparkaksgubbar kanske står med i bibeln?