Som många andra här så såg jag
http://www.youtube.com/watch?f eature=player_detailpage&v=Bc9 82lZxaTI
På existenz nyss och ser att majoriteten där verkligen hatar denne grabb. Jag kollade på några av hans videor nyss och måste ju säga att denna parodi verkligen är spot on.
Nu till min fråga,
Är det någon här på fragbite som kollar på hans videor och gillar dem?
1. Isf varför?
2. Vad ser ni som är underhållande i att han skriker och säger massa skämt om våldtäkter etc?
Och tror ni verkligen att han kommer sluta göra videos för att "~20%" av viewsen är från haters? Han gör det han tycker är kul, han bjuder på sig själv och hra en skön personlighet. Visst är han lite barnslig, men har ni tittat på barnprogrammet då det är en 40årig snubbe som är programledare? Hans viewerbase kanske inte är den äldsta, men vad spelar det för roll? Finns fler kända människor som har fans i samma åldrar. Ni är bara avundsjuka för att ni vill att dom ska se upp till er, så ni känner att ni är framgångsrik och gör något nytta i världen.
Jag tittar på vissa av hans videos eftersom jag ofta får mig ett skratt eller för att följa ett spel som har en spännande storyline.
Håll erat hat för er själva och gör något bättre själv isåfall.
#102 Menade fortsätta att titta på mer videos.
#103 Han jobbar ju med något som han älskar, det är ju något att vara avundsjuk över? Sen att folk tycker han är dålig är väl upp på var och en, men att det ska bli någon jävla häxjakt för att han får pengar för att vissa personer anser han vara dålig/falsk osv är ju bara pinsamt. Varför blir det så stor grejj om av det om folk endast tycker han är dålig? Måste ju ha något med saken att göra.
Bara knip och låt folk diskutera.
Har länge tyckt att han bara skådespelar och bara är barnslig. Spelar spel som redan spelats för flera år sen. Jobbig röst att lyssna på dessutom.
Nej, jag är ingen såkallad "hater", har kollat på typ fyra av hans filmer inom loppet av ett halvår.
#101 Jag gnäller hellre på någon som är kass än att jag gråter för att någon hoppar på min internet-kärlek som jag mer än gärna vill vara brun-näsa åt. Jävla fanboy.
#104 "Kändisskap". Jag tycker att du borde börja förstå skillnaden mellan en riktig kändis och en "YouTube-kändis". Skillnaden är astronomisk.
Så sjukt obvious att du är avundsjuk, dock är det inget att skämmas för. Vem skulle inte vilja sitta och lira lite random spel och tjäna miljoner? Lite Bieber-hater-varning på folk som dig, kan inte acceptera framgångar beroende på just vad personen gör.
Men som sagt, du behöver inte kolla på pewdiepies videos om det inte passar herrn, eller?
#107 "Bra producent"? "Skillnad på Kändisskap och Youtube-kändis"?
Vad är det han behöver producera? Han spelar spel + filmar sig själv. Behöver han en studio för det? Ja, han är känd, han får inte uppmärksamhet i media, men folk känner igen honom på gator runt om i världen, är man inte känd då?
Ännu en svartsjuk en... ogillar den uppmärksamhet han får, väx upp. :)
Sen är hela "jelly" argumentet ganska gammalt, fröken brun-näsa.
Ganska sjukt att han är top10 av mest subscribes också
http://socialblade.com/youtube /top
Skrivet med min Android-mobil
1. Ja, jag tittar. Jag tittar på hans videos för hans humor är precis densamme som min! Sen såklart har han ju klipp/klippserier som inte alls är lika roliga. Men det mesta han gör tycker jag är roligt faktiskt.
2. Om du anser att han bara pratar massa om våldtäkter och sådant så tycker jag du ska titta igen. Ja, han är väll den typen som drar skämt om sex eller lite allvarligare saker oftare än andra. Men han gör det på något sätt så det inte blir lika stötande som om någon annan skulle göra det. Han har speciell humor. Antingen gillar man den, eller inte.
3 m subs, bitchz
OnT : Varför allt hat? Bara för att han har lyckats eller?
Att folk är sura på att han tjänar stora pengar är konstigt när ni hade gjort samma sak om ni hade möjligheten. Vilken idiot hade inte liksom?
Tror det är du som är jelly för att du är så dålig. :D
Men men, han verkar ha många fans trots allt så någon gillar han väl, själv stör jag mig bara på honom.
#106 Jag tror inte han är så när han är ute på stan? Det är ju hans sätt att tjäna pengar att bete sig barnsligt osv.
se hur de följer scheman och laddar upp ett visst antal videos varje vecka?
följer de inte youtubes schema får de inga pengar längre
pewdiepaj har jag aldrig kollat på själv dock och tänker inte göra det heller
här är en till:
http://www.youtube.com/watch?v =oXJ3FFOXvOQ
Men han är fortfarande en riktigt underhållande person, om man tittar tillbaka så är han inte speciellt förändrad sedan tiden då han spelade Amnesia. Det är ni som har växt upp och har fått en ny syn på honom. Han är definitivt värd allt han har i min åsikt då han haft väldigt lik stil sedan han började, och det var därför han blev "känd".
Ni som säger att han är sell-out vet mycket väl att om ni hade varit i hans situation och märkt att ni får mer och mer subscribers så hade ni också gjort allt ni kan för att utöka er fans skara genom thumbnails och tricks för att få subs. Det är så youtube fungerar.
Jag tror många här är avundsjuka. Han tjänar trots allt sjuka pengar och kunde flytta till USA tack vare det. Ju mer ni hatar desto mer pengar får han :)
#0 Han är jobbigt barnslig, men ofta kul att se på. De gamla filmerna när han spelar Penumbra är niice.
Skrivet med min iPhone
Nog för att jag har bred smak på humor.. men inte fan är han rolig.
Hans "roliga" är att han skriker hela tiden. Precis som oddone..
Sedan, gillar man inte och kolla på hans videos, så kan man bara låta bli att kolla på dem, svårare än så är det inte.
Kollar på hans videor ibland, vissa är faktiskt roliga förutom att hans röst blir jobbig efter ett tag.
Seriöst, starta du en tråd för att hata honom istället än bara klicka bort? Samma med JB fans. Alla har olika smak min vän. Du kan inte övertyga 7 miljoner personer att han är barnslig.
#0 Du är en tråkig människa isåfall.
Sen tycker jag det är riktigt jävla roligt att alla fans alltid säger att man är avundsjuk för att man tycker något är kasst, Jag ser några klara likheter mellan Justin Bieber och Pewdiepie, 'Bros' och 'Beliebers' Är ta mig fan samma skara sorgligt folk. "BOHOOO DU ÄR BARA AVUNDSJUK PEWDIE/BIEBER E BEST"
Skrivet med min iPhone