Tja om man blir stoppad av rattfylla och polisen stoppar en. Sedan frågar om man är full och man svarar nej, men sedan går ur bilen och dricker sprit. Kommer man undan då? För man kan väll inte mäta en efter att man har druckit och klivit ur bilen.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag stannar aldrig för polisen, brukar bara fortsätta köra. Ibland ger de sig, ibland är de ihärdiga. Då brukar jag sakta ner och köra upp jämsides och hålla ut en enhandskulspruta och mata sönder lacken, eller så kör jag rakt ut för ett stup så bilen börjar brinna, då stjäl jag en ny innan den exploderar.
Sen åker jag och hämtar en bazooka och ställer mig mitt i stan och matar sönder allting som korsar min väg. Tills hela jävla tillvaron står i lågor och jag har 5 stjärnor.
Blås inte. Du kan vägra och då tar de dig till polisstationen. Och om du har tur så kan hela den tiden som det tar att åka dit få alkoholet att försvinna
''Körkortet drogs in
Nu kräver den i dag 23-årige mannen ett skadestånd på drygt 100?000 kronor av Justitiekanslern – för det halvår han inte kunnat köra lastbil eftersom länsstyrelsen tillfälligt drog in hans körkort.
–?Jag jobbar med att köra grus och har förlorat stor arbetsinkomst. Jag är oskyldig och utmålad som rattfyllo, säger han till Aftonbladet.''
#21 E du störd eller? Saken är ju den att han blev ju fortfarande tagen från första början. Sen att han blev friad pga molgan är ju fan en annan femma.
Funkade faktiskt förr, Men givetvis utnyttjades detta och därför funkar det inte mer. Finns flertal trådar om samma sak. Sen är det olika ibland får man gå ut ur bilen ibland sitta kvar. Men jag råder dig att inte köra rattfull. Jag gjorde det alltid när jag nyss fyllt 18! kosta mig mitt körkort i 1år
Men om ni är två i bilen så kan ni parkera för att sedan lägga er båda i baksätet varav båda nekar att dom kört. Vet att detta funkar.
Har man ingen med sig kan man göra en variant av #10, gasa på som fan(riskera smitning) sen kör in till vägkanten, sätt dig i passagerarsätet och öppna dörren, skyll på en främling som kört bilen. Lär funka bättre om det är mörkt på natten.
Kört fiddy i fyllan, blåste 0.14 fick behålla både skoterkortet och eu kortet!
nu fick jag ett brev på dagsböter, vart 2000kr och jag undrar hur det blir med körkortet? har letat runt lite men hittar tyvärr inget.. kanske man måste ringa och höra eller är det någon som vet vad som gäller? kan man ha så tur att jag slipper "uppskjuten körkortstillstånd"
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Sen åker jag och hämtar en bazooka och ställer mig mitt i stan och matar sönder allting som korsar min väg. Tills hela jävla tillvaron står i lågor och jag har 5 stjärnor.
Sen kommer militären och dödar mig xD
Nu kräver den i dag 23-årige mannen ett skadestånd på drygt 100?000 kronor av Justitiekanslern – för det halvår han inte kunnat köra lastbil eftersom länsstyrelsen tillfälligt drog in hans körkort.
–?Jag jobbar med att köra grus och har förlorat stor arbetsinkomst. Jag är oskyldig och utmålad som rattfyllo, säger han till Aftonbladet.''
Längst ner ståre
Du missade alltså första raden i ingressen, starkt jobbat.
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil
Men om ni är två i bilen så kan ni parkera för att sedan lägga er båda i baksätet varav båda nekar att dom kört. Vet att detta funkar.
Har man ingen med sig kan man göra en variant av #10, gasa på som fan(riskera smitning) sen kör in till vägkanten, sätt dig i passagerarsätet och öppna dörren, skyll på en främling som kört bilen. Lär funka bättre om det är mörkt på natten.
2. Promillen visas, de kan ganska lätt bevisa om du druckit innan eller ej.
Skrivet med min Android-mobil
nu fick jag ett brev på dagsböter, vart 2000kr och jag undrar hur det blir med körkortet? har letat runt lite men hittar tyvärr inget.. kanske man måste ringa och höra eller är det någon som vet vad som gäller? kan man ha så tur att jag slipper "uppskjuten körkortstillstånd"
btw, är 17 år och fyller 18 den 6 januari.