Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telia's upload hastighet.

Postat av DAHLiA den 8 December 2012, 14:14
3 kommentarer · 220 träffar
Halloj! kollade nyss med telia om det verkligen stämde att jag hade 1.0mbits upload. såhär gick det.

14:02:06 Andreas Då du har vår tv-tjänst så är det en begränsning på bredbandet till max 1Mbit uppströms. Din nuvarande bredbandstjänst som du uppgraderat till har utan tv-tjänsten upp till 2,5 Mbit uppströms

14:03:08 Jag: och det går inte på något sätt att få 2,5 när jag har tv? isåfall skulle jag vilja höra anledningen.

14:04:17 Andreas Vår tv-tjänst kräver en speciell synkprofil på stationen för att det inte skall bli störningar i tv-bilden. Denna profil tillåter endast 1Mbit uppströms. Enda sättet att komma förbi den spärren är att inte ha någon tv-tjänst

14:07:04 Jag: tycker det låter helt ovettigt, tror inte att det skulle förstöra något med tv-bilden om man hade 2,5mbits upload, men inget privatpersoner kan ändra på antar jag. tack för infon. missnöjd kund

14:08:58 Andreas Det är så det fungerar tekniskt med tjänsten i nuläget. Din station är utbyggd för Vdsl, så om det funnits lediga platser där(vilket det inte finns) så hade du kunnat ha bredband 30 via Vdsl istället och där går det att ha högre uppströmshastighet trots tv. Det finns inget planerat utbyggnadsdatum gällande fler vdsl-portar i nuläget på stationen

14:09:36 Andreas Tack för besöket och ha en trevlig helg

Vad tycker ni om detta? seems legit.

bjuder på stavfel
Föregående tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..