Nu har jag tappat hoppet[invandrare]
Tjena grabbs, titeln stämmer inte riktigt men är lite beskrivande och kunde inte bli längre.
Under de 2 senaste veckorna har det hänt några saker på bussen på väg hem som jag verkligen har reflekterat över, efter alla skandaler med SD, men efter händelsen idag så har jag förlorat allt hopp. Gång efter gång så har jag sett att många ungdomar med utländsk bakgrund inte kan uppföra sig i den lokala trafiken. Idag rann det verkligen över och jag tänkte ta upp tre exempel som beskriver ganska bra varför jag är frustrerad.
Händelse 1: Ganska många ungdomar med en utländsk bakgrund går på bussen jag sitter på och sätter sig självklart längst bak och pratar jätte högt, väldigt vanligt men okej. Efter att vi åkt en station så hör jag en knall bakom mig och vänder mig om, då har ungdomar skjutit iväg en miniraket som turligt nog träffat baksidan på ett säte. Hur tänker man om man gör så?
Händelse 2: Två killar som går kanske i 8an sitter och pratar på bussen, båda med utländsk bakgrund, då ena säger "jag fick IG på mitt svenska prov men jag orkar inte asså för jag ska ändå flytta härifrån när jag blir gammal" vilket hans kompis svarar " aa jag med, jävla skitland". Bara jag som blir jävligt arg på detta beteende?
Händelse 3: Som vanligt kommer det på många unga tonåringar med utländsk bakgrund som kanske är 12 år. De sätter sig längst bak och pratar,springer runt och sjunger hur högt som helst. Busschauffören, som ser ut att ha en utländsk bakgrund, stannar då bussen och går fram till barn och säger till dem på alla möjliga språk att sätta sig ner. När han sen börjar åka så börjar dem igen och jag ryter till för att jag inte orkar höra det, men de verkar inte riktigt reagera på det. Däremot när jag ska gå av så knackar de på fönstret och två tjejer i 12 års ålder gör grimaser och pekar finger. Vi snackar om barn som inte har någon respekt alls.
Så Fragbite är det bara jag eller är det för att det är "rasistiskt" att påstå något sådant som det här inte diskuteras? Jag tycker lika mycket om invandrare som vanliga svenskar men det känns som många om dem inte ens vill anpassa sig utan att skapa ett nytt Sverige för dem. Är det så att många utländska ungdomars beteende inte möter våra förväntningar? Jag har iallafall tappat hoppet om att många av dem ens försöker
Bjuder på stavfel och felformuleringar
Mvh Anton Birger
Skrivet med min iPhone
ont: vi alla har upplevt något sånt
Varför stör du dig på händelse 2? Det var inte deras val att födas här och dom ska ändå flytta, bättre för dig?
Bra beteende från barn i 10-11 års åldern asså..
Jag röstar stolt på SD 2014
vem tror du att du är?
Ot : säg åt dem då? :0
Skrivet med min Android-mobil
SD 2014
SD 2014
Jag är f.ö halv svensk/thai och jag skulle inte tänka mig att bete sig som de du kallar invandrare
Dö i krig eller något, det hade invandrarna som inte hade fått komma hit gjort.
* Icke vita (eller hur de flesta nu använder ordet i dagligt tal, fan vet jag)
Jag säger inte att det är någon olikhet, men jag tycker faktiskt att det finns två sidor till sånna här saker.
Vi är alla olika, och de olikheterna blir mer tydliga när två folk från olika sidor av jorden möts. Fan jag tycker att fransmännen är skitkonstiga som käkar bullar till frukost, och att östasiater är ett av de mest grymma folken i världen för den enda anledningen att dom käkar hajfenssoppa.
Jag sitter och undrar vafan jag skriver för. 99.9999% av alla inbitna Jimmie lovers kommer dra mig över sin kam och mena att jag är nått jävla västerpack. Det är jag inte för det första, för det andra vill jag så gärna komma med alla main stream Mona Sahlin argument, men det funkar inte så. Det blir för enkelt då, som en rutinövning. Det enda jag försöker att säga är att jag tycker att folk borde vidga sitt perspektiv och visa solidaritet för människor vars bakgrund vi inte kan behärska. Det är siffror, artiklar i tidningen och nyhetsinslag innan sporten. Det känns inte i hjärtat som det hade gjort om det var din bror, syster, mamma, pappa eller bästa vän som hade dött.
Det finns viktigare saker vi kan ägna oss åt. Och med oss menar jag inte vi och dom, för det finns inget dom, bara vi.
Om jag bara får någon att tänka till och vidga sitt spektrum och se lite längre än till dom stökiga andra eller tredje generationens invandrarkillarna på bussen, så är det värt det. Vem vet, du kanske också var lite stökig när du var liten även om du inte tyckte det?
SD 2014
Oddsen är nog utjämnat ;)
#0 Kul att du förövrigt har vaknat upp nu :)
Ett parti har lösningen på ditt problem, dom heter Sverigedemokraterna och har ljusa framtidsutsikter. Så ta fram folkdräkten och förbered dig inför 2014 som kommer bli ett underbart år på vägen mot ett fritt sverige!
Du kan ju kika in på mina gamla poster ifall om du är nyfiken på vilket parti jag sympatiserar i första hand...
Gav bara #0 ett alternativ som passade bäst för honom.
Förstår för övrigt inte hur du lyckats få till att jag anamar SDs politik till 100%.
Jag har absolut inget problem med de som har jobb/försöker skaffa eller bara sköter sig om man säger så. Sen finns det ju dem som får en att vilja rösta på SD.
Men är inte det lite lågt av dig att förlöjliga TS åsikt angående om hans/hennes möten med invandrare?
Vad exakt är det som indikerar att TS "inte tänker längre än nästippen" ?
Det är förövrigt ingen hemlighet att svenskfientligen är högst påtaglig där moder svea blir tagen i 2:an av främlingar..
(Förutsatt att man inte stoppar huvud i sanden).
Skulle kunna visa statistik/källbasis där blattar är bara pesten för Sverige, men det känns lite överflödigt...
Hade SD fått bestämma så kanske jag suttit kvar i snödrivan ännu!
SD är en böld på det svenska samhället.
Ont: Stackars grodan
Jag själv stöter på detta varje dag.. Folk som står och skriker och hånflinar mot mig. Jag brukar såklart inte säga något eller visa någon respons för det är det dom vill ha. Brukar försöka ignorera sån där skit..
och vad är det för fel med att inte vilja bo i rasistsverige? är väl fan inte din ensak var folk vill bo
inte svårt att se hur invandrare känner sig förtryckta när det finns ett öppet rasistiskt parti i riksdagen
Ingen här kan göra annat än att reflektera, gg
Eller du kanske tror att en cykelbanan resursmässigt går att hjälpa folk med bidrag? Det är enorma pengar som går till bidrag.
Om vi pratar om flyktingar som ska fly så är det såklart ännu dyrare och då är inte alla invandrare krigsflyktingar, långt ifrån..
Var senast ute & käkade på resturang med familjen, ser då 3 svartskallar ta 2 hela fat med sushi, Visst de är buffé, men räcker de inte att ta lika mkt som alla andra? fanns ju ingen sushi till dom andra i resturangen på ca 10-15min.
Ja det är sant, jag trodde att det handlade om att utvecklas, men börjar se mörkt ut. http://www.wordforge.net/showt hread.php?t=93385
Det gör att människor fastnar i bidragsberoende, det skapar utanförskap, svårt att komma in på arbetsmarknaden och folk kan i vissa fall hellre leva på bidrag än att jobba.
Utgångspunkten måste vara att ha bidrag som man kan leva knapert på och som inte skapar ett beroende. Det är bra om vi håller bidragen nere.. Sen är det en annan sak med kroniskt sjuka, svårt handikappade osv.
se över hur SD tänker ta itu med problemen innan ni röstar hej vilt.
Skrivet med min iPhone
Mvh före detta p12 som var dum i huvudet.
btw, om du röstar på SD enbart för de där tre händelserna så är du fan helt...
Skrivet med min iPhone
en till sak
"Försöker "invandrare" att anpassa sig till det svenska samhället?"
Snälla, du har precis pratat om 12åringar.
Hade jag varit en invandrare så hade jag inte heller varit särskilt glad över att se så extremt mycket hat mot invandrare på internet.
Om man däremot är brun så måste man kämpa för att göra precis det svenskaste som går, hela tiden. Annars är man inte svensk enligt Sverigedemokraterna. Etnicitet är tydligen viktig, även om Åkesson försöker ge sken av att den inte är det.
#66 Du påstår att min text är korkad skriven men det är du som hoppar på mig? Jag tror faktiskt aldrig jag har sett svenskar skjuta raketer i en buss eller sagt att de verkligen hatar Sverige och vill flytta utomlands. Däremot har jag troligtvis sett fler svenska alkoholister och p12or som är allmänt jobbiga, men de har ändå inte den attityden som jag sett. Når du sa att min tråd är rasistisk försvann just rättigheten till att uttrycka sin åsikt utan att bli påhoppad. Jag är håller fan inte med SD på alla punkter och efter att det verkligen visats att det finns rasistiska medlemmar i partiets kärna så har mitt förtroende för dem sjunkit sjukt mycket, men å andra sidan så är dem de enda som tar tag i invandrarpolitiken som ÄR ett problem just nu. Det lär vara jävligt många p12or på detta forum men det finns folk med så sjukt mycket ideer och bara på denna tråd så ser vi väldigt kloka argumentationer som folk har, om någon är korkad är det du som hoppar på mig utan att veta något.
#63 De här 3 händelserna är bara exempel på något som jag har varit med om de 2 senaste veckorna. Jag skulle kunna ge många fler men det jag försöker komma fram till är att jag får känslan av att MÅNGA(inte alla) av dagens ungdomar inte fösöker anpassa sig till samhället. Istället har en t.ex. en islamering börjat ske, som alla partier förutom SD låtsas att inte se. De försöker att anpassa samhället och förändra det istället för att anpassa sig själva, men att påstå något sådant gör min till en SD älskare och rasist. jag har också sett svenska p12or uppföra sig dåligt men inte till samma nivå och inte i lika stora skalor, fast det är ju min uppfattning.
#44 Jag förstår verkligen hur du tycker MEN de här ungdomarna eller deras föräldrar har fått hjälp och stöd av Sverige vilket jag trycker är rimligt. Jag tror också att många av dessa ungdomar som för sig illa har föräldrar som jobbar och försörjer familjen men istället för att se möjligheterna så skapar de ett hat mot Sverige och vill flytta härifrån efter att vi har hjälpt dem. Det är lite som hönan och ägget för rasism uppstår ofta genom att en "ras" uppför sig konstigt och då uppstår hat från den rasen och fortsätter i en evighet. Det har ju kommit bevis nu att det har funnits/finns rasism i direkt koppling till SD men jag tror att rasism har uppstått genom någonting från början och inte levt vidare med tanken att vi är en bättre ras.
#42 jo han har jag verkligen ingenting emot. Han hade en lite krasslig svenska men jobbade fortfarande och försökte att uppfostra barnen men det är barnen som jag tycker inte försöker att anpassa sig
#25 Jag förstår vad du menar och jag respekterar din åsikt men jag har fått den känslan av att invandrares attityd till att anpassa sig är mycket sämre än svenskars. Vi tar in många invandrare i Sverige men det gör det inte bättre, för vi kan inte ta hand om de flest som inte kommer från krig. Om de sedan har barn som tänker gå i skolan i Sverige och få bidrag m.m men sedan flytta utomlands så känns det som blir huggen i ryggen. jag säger inte att alla är så men min åsikt är att problemet är större med invandrare än med svenskar, vilket antagligen gör mig till en rasist.
Indirekt svar; Jag gillar inte heller osköna p12or men det problemet tror inte jag är lika stort som invandrare som vill anpassa Sverige och inte sig själva.
MVH
Bara för media vill få det till att alla SD är idioter och man absolut inte kan stödja något så FRÄMLINGSFIENTLIGTPARTI. PGA Erik sa blatte. SÅ handlar det fortfarande om honom. Inte om partiets åsikter.
Denna incidenten handlar om individen Erik. Bara för han är högt uppsatt i SD betyder det inte att hans personliga uttalande / "åsikter" gäller alla SD medlemmar.
Han hade kunnat göra vad han han ville. Men det ändrar ju såklart mitt synsätt på HONOM. Inte på partiet. Varför ens blanda in ett helt parti och dess medlemmar av en individs misstag?
Media har aldrig haft något på SD. Dom har försökt och försökt att trycka ner SD hela tiden. Vinklat varje artikel. Konstiga rubriker som lurar folk. Etc.
Så lita förhelvete inte på media som har målet att förgöra SD och göra allt dom kan för att få dom komma i sämre dagar.
Att dra alla Sdare över en kam med Erik incidenten gör ju så att idioter som tror på allt tror på det. Och förmedlar det vidare.
Såg något inlägg idag om några tjejer på facebook som skrev skit om hela SD pga att Erik sa blatte, hora. Dom hade ingen koll alltså. Men det är så media vill påverka folk. Så man får höra dåliga rykten om SD hela tiden från idioter som inte vet något.
Det där med att dom är högljudda har med deras kultur att göra, dom är mer högljudda än oss tystlåtna svenskar. Gäller flera länder t.ex. fransoser.
Sagt att de verkligen hatar Sverige? De sa väl bara att de hatar Sverige? Det gör jag också.
Skämt å sido..
Kul att känsloargumenten haglar från "antirasister", mångkulturalister, pk-ister när man inte kan visa statistik/källbasis som kan ge belägg hur mångkultur skulle gynna Sverige reellt?
Dagens ungdomar är respektlösa. Tycker man bör införa barnaga i skolan igen.
OT : Det du uppelever har mycket med kultur göra. Föräldrarna har svårt säga till sina barn och ha kontrolll. Anledningen är ofta att barnen lär sig svenska först och på så sätt har barnen en fördel i många situationer. Kanske bättre integrations projekt för hjälpa dom som redan är här.