Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Nu har jag tappat hoppet[invandrare]

Postat av GranneMedGt den 5 December 2012, 22:16
79 kommentarer · 806 träffar
Tjena grabbs, titeln stämmer inte riktigt men är lite beskrivande och kunde inte bli längre.

Under de 2 senaste veckorna har det hänt några saker på bussen på väg hem som jag verkligen har reflekterat över, efter alla skandaler med SD, men efter händelsen idag så har jag förlorat allt hopp. Gång efter gång så har jag sett att många ungdomar med utländsk bakgrund inte kan uppföra sig i den lokala trafiken. Idag rann det verkligen över och jag tänkte ta upp tre exempel som beskriver ganska bra varför jag är frustrerad.

Händelse 1: Ganska många ungdomar med en utländsk bakgrund går på bussen jag sitter på och sätter sig självklart längst bak och pratar jätte högt, väldigt vanligt men okej. Efter att vi åkt en station så hör jag en knall bakom mig och vänder mig om, då har ungdomar skjutit iväg en miniraket som turligt nog träffat baksidan på ett säte. Hur tänker man om man gör så?

Händelse 2: Två killar som går kanske i 8an sitter och pratar på bussen, båda med utländsk bakgrund, då ena säger "jag fick IG på mitt svenska prov men jag orkar inte asså för jag ska ändå flytta härifrån när jag blir gammal" vilket hans kompis svarar " aa jag med, jävla skitland". Bara jag som blir jävligt arg på detta beteende?

Händelse 3: Som vanligt kommer det på många unga tonåringar med utländsk bakgrund som kanske är 12 år. De sätter sig längst bak och pratar,springer runt och sjunger hur högt som helst. Busschauffören, som ser ut att ha en utländsk bakgrund, stannar då bussen och går fram till barn och säger till dem på alla möjliga språk att sätta sig ner. När han sen börjar åka så börjar dem igen och jag ryter till för att jag inte orkar höra det, men de verkar inte riktigt reagera på det. Däremot när jag ska gå av så knackar de på fönstret och två tjejer i 12 års ålder gör grimaser och pekar finger. Vi snackar om barn som inte har någon respekt alls.

Så Fragbite är det bara jag eller är det för att det är "rasistiskt" att påstå något sådant som det här inte diskuteras? Jag tycker lika mycket om invandrare som vanliga svenskar men det känns som många om dem inte ens vill anpassa sig utan att skapa ett nytt Sverige för dem. Är det så att många utländska ungdomars beteende inte möter våra förväntningar? Jag har iallafall tappat hoppet om att många av dem ens försöker

Bjuder på stavfel och felformuleringar

Mvh Anton Birger

Försöker "invandrare" att anpassa sig till det svenska samhället?

214 personer har röstat

79 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar