1
Bygga GÅENDE trappmaskin!
Postat av d1ck j0nes den 29 November 2012, 00:10
10 kommentarer · 548 träffar
Tjo,
har sedan en tid tillbaka haft en trappmaskin stående i lägenheten som jag brukar köra lite exercise på då och då.
Nyttigt? Javisst.
Roligt? Nej, inte särskilt. Det är ju ungefär som att gå, fast man är kvar i samma omgivning. Den enda behållningen är väl om det är något bra på TV, men den hör man ändå inte då maskinen skrapar och väsnas.
Av just den här anledningen tänkte jag därför att man kanske kunde bygga om trappmaskinen så att den faktiskt kan röra sig framåt!
Så här tänkte jag att man kan göra:
1. metallstavar fästes i ett par Graningekängor eller liknande
2. dessa kopplas till samma axel som drevet som reglerar motstånd inuti själva enheten
3. stödhjul monteras dit då ekipaget lär vara baktungt
och så här skulle det färdiga resultatet kunna se ut:
http://i.imgur.com/UMbJi.jpg
... då kan jag träna medan jag t.ex uträttar ärenden eller bara tar mig från plats A till plats B!
Vad tror ni, fungerar det?
Brukar ni träna med trappmaskinen eller spinningcykel?
har sedan en tid tillbaka haft en trappmaskin stående i lägenheten som jag brukar köra lite exercise på då och då.
Nyttigt? Javisst.
Roligt? Nej, inte särskilt. Det är ju ungefär som att gå, fast man är kvar i samma omgivning. Den enda behållningen är väl om det är något bra på TV, men den hör man ändå inte då maskinen skrapar och väsnas.
Av just den här anledningen tänkte jag därför att man kanske kunde bygga om trappmaskinen så att den faktiskt kan röra sig framåt!
Så här tänkte jag att man kan göra:
1. metallstavar fästes i ett par Graningekängor eller liknande
2. dessa kopplas till samma axel som drevet som reglerar motstånd inuti själva enheten
3. stödhjul monteras dit då ekipaget lär vara baktungt
och så här skulle det färdiga resultatet kunna se ut:
http://i.imgur.com/UMbJi.jpg
... då kan jag träna medan jag t.ex uträttar ärenden eller bara tar mig från plats A till plats B!
Vad tror ni, fungerar det?
Brukar ni träna med trappmaskinen eller spinningcykel?