Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

samhällets syn på buddhism(hjälp mig)

Postat av Makuuz den 25 November 2012, 18:37
23 kommentarer · 3 467 träffar
Hallå ellar!

Ska göra ett grupparbete om samhällets syn på de olika religionerna, och jag valde att skriva om samhällets syn på buddhismen.

Det jag skulle behöva lite hjälp med är idéer om vad jag ska skriva. Det hade t.ex. vart mycket lättare att skriva om Islam då det finns mycket fördomar, och det kan man ju prata ganska mycket om.
Men jag ska ju som sagt prata om buddhism och vad för fördomar finns det där? Att de verkar tråkiga och att de är skalliga människor som går runt i skynken? Ne, men ni förstår vad jag menar. Det finns inte jätte mycket jag kommer på som jag kan ta upp där.

Dock finns det mycket positiva saker med buddhismen, att de är fridfulla o.s.v., och det ska jag självklart ta upp.

Så det jag behöver hjälp med är mest vad jag ska prata om, lite tips på fördomar och dylikt jag kan skriva om.
Några bra hemsidor skulle vara perfekt om ni sitter på någon jävligt bra :)

Tack på förhand!

Buddhism, schtek eller inte?

34 personer har röstat

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..