Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Haft musarm i 7 månader, desperat

Postat av Kexpojken den 24 November 2012, 15:51
9 kommentarer · 190 träffar
Hallå där!
Under en ganska lång period nu har jag haft musarm som jag har fått från en kombination av dålig ergonomi vid datorn och tungt arbete. Eftersom jag inte förstod "allvaret" ibörjan av "tillståndet" så fortsatte jag med vanliga rutiner vilket slutade med väldigt grov musarm,(sitter i tillfället vid skuldran)
Jag började att söka hjälp hos en sjukgymnast som jag har gått hos nu totalt kanske 20ggr. Behandlingen jag får där för tillfället är akupunktur men innan det har jag även fått olika övningar som jag fortfarande utövar.
Utöver detta har gymmar jag 3ggr i veckan samt ett springpass.
Självklart har jag dragit ner enormt mycket på datorsittandet under hela denna period.
Anledningen till att jag gör denna tråd är i hopp om att någon annan har haft eller har ett liknande problem och kan dela med sig av sina erfarenheter och tips för att få detta att försvinna eftersom jag faktiskt börjar bli orolig över att detta ska utvecklas till något kronisk.
Kanske bör jag även besöka en Naprapat?
Dela gärna med er om saker jag ytterligare bör göra eller hur ni gick till väga i form av tex strechingövningar osv. Uppskattar verkligen all hjälp!

diskussion: Naprapat eller sjukgymnast?
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..