Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lärare som vi kommer ihåg...

Postat av Låst konto 272387 den 23 November 2012, 10:02
30 kommentarer · 217 träffar
Kan väl börja berätta om några minnen där jag hade sköna lärare i grundskolan.

Hade en speciell träslöjdlärare när jag gick i 6an. Han var väldigt sur och skit-dryg, även smygrasistisk mot invandrarelever. En gång talade han väldigt sakta för ett par somalier och sa "jag förstår att ni inte har trä där i Afrikas horn, att ni bara har sandkunskap men här är det träslöjd som gäller!"

Hade en konstig bildlärare i 9an och minns fortfarande hennes irriterande röst. Bildläraren snackade mycket i tid och otid samt att ingen tog henne på allvar. Hon blev helt apatiskt och gallskrek bara för att jag inte orkade skriva ALLA bokstäver i alfabetiskt ordning med en fetare tuschpenna.

Dock så var jag (tillsammans med nån till) de enda som var på alla hennes lektioner, ändå fick jag betydligt sämre betyg än dom som hade mest frånvaro.
Har inte direkt talang för bild, men att folk som hade 40% närvaro fick VG-MVG och jag fick ett G- med mina 97% så kan jag bara konstatera att hon avskydde mig...

Ok, dela med er av era lärarminnen från skolan :)
Föregående tråd
Nästa tråd

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..