1
Drift Bilar
Postat av jollygoespwn den 20 November 2012, 23:58
13 kommentarer · 79 träffar
Hejsan kära fb, har en fråga då jag är bil intresserad och tänkte höra hur ni tycker och tänker.
Det gäller dom som kör drifting på bana (eller allmän väg) och dom som kör på högre nivåer,
Varför är det alltid mer hk dom trycker in i en bil när det gäller drifting?
Det finns ju andra sätt än just power under huven
tex
olika typer av fjädringar till bilen
olika typer av däck
olika hjul uppsättningar och hjul vinklar
lätta bilen
möjligen shortshift
osv osv
tror ni fattar vad jag menar att allt behövs inte läggas på just att motorn ska få ut 500++ och sen ut och gasa,
menar det behövs ju faktiskt inte spec mycket för att få ett härligt ställ på en bil,
och det måste ju vara svårare ju mer hästar du har i en bil? drifting handlar ju om linjer och vinklar och borde det inte bli svårare ju mer hästar man har i en bil? att behärska dom hästarna mitt i ett ställ ?
min tanke är det måste ju va skönare att drifta med en bil med tex 250-300 hk och som är riktigt gjord med dämpare och ställningar på hjulen osv?
det är allt för ofta man ser singel snurror på supras med 600 hk osv och likadant med andra bilar,
så vad tycker ni?
Det gäller dom som kör drifting på bana (eller allmän väg) och dom som kör på högre nivåer,
Varför är det alltid mer hk dom trycker in i en bil när det gäller drifting?
Det finns ju andra sätt än just power under huven
tex
olika typer av fjädringar till bilen
olika typer av däck
olika hjul uppsättningar och hjul vinklar
lätta bilen
möjligen shortshift
osv osv
tror ni fattar vad jag menar att allt behövs inte läggas på just att motorn ska få ut 500++ och sen ut och gasa,
menar det behövs ju faktiskt inte spec mycket för att få ett härligt ställ på en bil,
och det måste ju vara svårare ju mer hästar du har i en bil? drifting handlar ju om linjer och vinklar och borde det inte bli svårare ju mer hästar man har i en bil? att behärska dom hästarna mitt i ett ställ ?
min tanke är det måste ju va skönare att drifta med en bil med tex 250-300 hk och som är riktigt gjord med dämpare och ställningar på hjulen osv?
det är allt för ofta man ser singel snurror på supras med 600 hk osv och likadant med andra bilar,
så vad tycker ni?