1
KINA är mitt land!
Postat av YOLO den 16 November 2012, 16:09
115 kommentarer · 427 träffar
Läs den här korta artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article15785344.ab
Aftonbladet uppmuntrar folk att skriva att Sverige är allas land, Sverige tillhör ALLA! Vem som helst som vill kalla sig Svensk, får kalla sig Svensk. Även de som skiter i Svenska traditioner och inte vet ingenting om vår kultur, så får man fortfarande kalla sig Svensk.
Varför har vi ens gränser på jorden för om man kan göra såhär?
Kineser till exempel.
De äter en helt annan mat än vad vi gör.
De pratar ett helt annat språk.
De har ett annat alfabet.
De har en annan syn på jämställdhet.
Deras kultur är motsatsen mot vår Svenska kultur.
Men om man tänker som de på Aftonbladet, då borde jag kunna åka över till Kina, kalla mig Kines och säga att det är mitt land?
Det är löjligt, det funkar inte så, om jag istället skulle anpassa mig till deras kultur, prata deras språk och bli kinesisk medborgare. Då skulle jag kunna kalla mig för Kines.
Vad tycker ni om att vem som helst kan kalla Sverige för sitt land?
(Om ni tänker skriva något rasistiskt, så skriv inte)
Aftonbladet uppmuntrar folk att skriva att Sverige är allas land, Sverige tillhör ALLA! Vem som helst som vill kalla sig Svensk, får kalla sig Svensk. Även de som skiter i Svenska traditioner och inte vet ingenting om vår kultur, så får man fortfarande kalla sig Svensk.
Varför har vi ens gränser på jorden för om man kan göra såhär?
Kineser till exempel.
De äter en helt annan mat än vad vi gör.
De pratar ett helt annat språk.
De har ett annat alfabet.
De har en annan syn på jämställdhet.
Deras kultur är motsatsen mot vår Svenska kultur.
Men om man tänker som de på Aftonbladet, då borde jag kunna åka över till Kina, kalla mig Kines och säga att det är mitt land?
Det är löjligt, det funkar inte så, om jag istället skulle anpassa mig till deras kultur, prata deras språk och bli kinesisk medborgare. Då skulle jag kunna kalla mig för Kines.
Vad tycker ni om att vem som helst kan kalla Sverige för sitt land?
(Om ni tänker skriva något rasistiskt, så skriv inte)