Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Att börja gymma - hur börjar man?

Postat av tobbe134 den 15 November 2012, 23:10
20 kommentarer · 956 träffar
Tjenare!

Efter mycket tjat och gnag från brorsornas sida så har jag bestämmt mig för att satsa stenhårt. Men jag har ett problem, jag vet inte vilken ände jag ska börja ifrån?

Jag kan börja berätta lite om mig själv

Ålder; 15 år

Vikt; 62-65 kg

Längd (ca) 180

Som ni kanske förstår så är jag en normal 15-årig pojke som är så kallad "spinkig" och är trött på att folk påpekar det och skulle gärna vilja bygga upp muskler nu till sommaren. Så jag tänkte ställa er här på fragbite lite frågor och jag hoppas ni kan besvara dom från era egna efarenheter.

Ska man börja köra lite hemma tills kroppen har anpassat sig eller ska man börja träna på gym?

Som jag förstår så gör dom flesta det typiska nybörjarfelet att dom drar till gymmet och kör på som en galning. Men av det JAG har läst på så ska man köra långsamt och inte köra på snabbheten.

Jag har extremt svårt att gå upp i vikt, vilket jag själv har märkt genom årens gång så hur fan löser jag då viktproblemet?

Jag äter 3 gånger om dagen, och ett stort mellanmål efter skolan.

Så gissar på att min sista utväg är att bygga muskelmassa?

Där här ni några frågor, men skulle vara evigt tacksam om någon kunde besvara dom.

Jag har 1000 frågor men orkade inte skriva alla och ni skulle förmodligen inte orkat läsa igenom allt så jag säger såhär.

Skriv så mycket ni bara kan från er egna efarenhet och vad som funkade bäst. Allt från diet, vilka gym som är bättre än andra, kosttillskott, träningsdagbok, övningar mm.

Återkommer med bilder om jag får mina frågor besvarade.

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..