Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Köpa traktor för grymma STUNTS, mm

Postat av d1ck j0nes den 15 November 2012, 00:38
10 kommentarer · 318 träffar
Tjo,

cykeln min har fått punktering och jag har gått i tankarna om att skaffa ett lite pålitligare fordon. Efter en stunds funderande slog det mig, vad är inte pålitligare än en traktor? Det känns dessutom som att det ligger helt rätt i tiden nu.

Nu tidigare idag när jag surfade runt på olika traktormodeller stötte jag på det här videoklippet,
http://www.youtube.com/watch?v =9yHl24QynOM

och det "sealed the deal" så att säga. Kolla på 0:42 när han drar ifrån, inte en suck för någon att hänga efter. Om han svänger ut på åkern då, vem ska då kunna följa efter? Dessutom gör han ju ett par grymma tricks också!

Fortfarande osäker över mitt val ställde jag upp allt i en Pugh-matris för att vara på den säkra sidan, och sure enough - traktor har fördel över andra fordon i de flesta aspekter:

+ man kan åka i väldigt branta backar och göra grymma tricks och stunts
+ vid ev. katastrofer när det ligger träd över vägarna eller är översvämningar har man det förspänt (säger bara: 21 december)
+ man är inte begränsad till vägar, utan kan gena över åkrar, skogsområden, träsk, mm.
+ den är mindre stöldbegärlig

den enda nackdelen är ju
- diesel är dyrare än vanlig bensin

Jag skissade lite samtidigt som jag försökte komma på de sista detaljerna angående vilken modell som är bäst, och jag tänkte mig något så här:
http://i.imgur.com/Yz66r.jpg

Att döma av den genomgående nivån på kommentarer här på Fragbite så är många av er bönder, så det passar ju utmärkt att ni hjälper mig.

Vad ska man satsa på för modell?

En öppen traktor känns ju tryggare när man gör hopp och liknande, men samtidigt är det ju inte så kul att ligga på E4:an i störtregn.

Tack

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..