Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Avchivments på ICA

Postat av Omegahund den 13 November 2012, 00:04
135 kommentarer · 391 träffar
Hej, här kommer ännu en dum idé från mitt lilla huvud.

Jag tycker det är otrooooooligt tråkigt att gå och handla, man går runt i affären, plockar saker man behöver eller vill ha, går och betalar och åker hem. Hur tråkigt som helst. Och det känns så 1900talet att handla såhär.

Okej vi har fått laserscanners vilket gjorde det hela lite roligare men det är fortfarande T-R-Å-K-I-G-T!

Så jag fick en idé: Ica Achivments!

Det går till ungefär som på wow.

Ett achivment kan t.ex vara Candyholic, köp 100kg godis, så allt godis man köper räknas ihop och när man når 100kg så får man ett achivment.

Ett annat kan vara t.ex Meat eater, köp 3 olika sorters kött vid samma köptillfälle.

Ett annat kan vara Daily treat, köp godis varje dag 5 dagar i rad.

Ni fattar. Det finns massa roliga achivments. Dessa registreras med Ica kortet och man kan hålla koll på dom på sin Ica profil på Ica appen på telefonen eller internet.

Det finns en topplista över människorna med bäst achivments, totalt och i olika kategorier. Ex, topplista på vem som köpt mest godis. Eller köpt mest cola. Eller besökt Ica flest gånger. Eller besökt flest icor. You get it.

Man kan självklart välja att inte synas här ifall man inte vill det.

Sen tycker jag även att det skall skrivas ut på kvittot om man får ett achivment så man kan se det direkt där.

Achivmentpointsen kanske man kan använda till speciella rabatt kuponger. T,ex att alla som har över X points får tillgång till denna rabatten osv osv eller lösa in poängen mot bonuscheckar eller något. Det finns oändligt mycket roliga saker man kan göra av detta!

Jag tror att ica skulle tjäna på detta med då folk (som jag) skulle köpa ännu mer onödiga saker BARA FÖR ATT.

Roligare att handla för kunderna och mer försäljning för ica! WIN WIN.

Det var bara en dum idé som jag fick när jag gick där inne, kanske det finns fler som tycker likadant? Vad tycker ni?

Kommer ni på något mer så får ni gärna säga till så lägger jag till! :)

Kanske kan vara en rolig idé, hade varit kul om dom la in något sånt. Gjorde en sida på facebook så kan vi ju se om det kan väcka intresse http://www.facebook.com/pages/ Achievements-p%C3%A5-ica/47552 2212492537 eller om det bara blir pinsamt fail för mig! :)

Tack för mig.

Update:

Skall på möte med icas chef för affärsområden och utveckling vid deras huvudkontor i solna den 5/12! Uppdaterar när ja varit där

Update:

Lite sen update men bättre sent än aldrig.
Dagen då jag skulle dit så var det snöstorm, skulle åka från norrköping till stockholm och deras huvudkontor men fastnade i trafiken. Efter 8 timmar av KAOS var jag tillbaka i norrköping igen med ett ombokat möte 2 dagar senare.

2 dagar senare åkte jag mycket tidigare på morgonen, mycket bättre väder och kom fram i tid. Hade med mig mitt en liten presentation över idén i min ipad.

Kommer in på huvudkontoret, registrerar mig i receptionen och får en namnbricka med mitt namn på. Efter ca.20 min kommer han jag skall träffa och hämtar mig. Han har på sig en blå ica-tenniströja. Förväntade mig en äldre man i kostym.

Vi går in i ett rum med bord och stolar och jag presenterar min idé och visar på ipaden vad jag har gjort och hur jag har tänkt att det skall funka.

Han ser glad ut och säger att han gillar idén, det är något nytt och spännande. Vi går igenom och diskuterar hur jag har tänkt och han lägger in små idéer mellan raderna.

MEN detta är en idé på ett papper och det är långt ifrån något som ica själva skulle jobba vidare på. Han säger att det är en rolig idé men det är precis vad det är, en idé. För att han skall kunna gå vidare med det och på något sätt kunna använda det så måste det finnas någon sorts produkt. En prototyp eller ett mer färdigt koncept.

Han gav mig förslag på hur jag kunde gå vidare med idén och vad jag kunde göra med det. Han sa att jag var välkommen tillbaka och om det var något jag behövde hjälp med så kunde jag maila honom så skulle han se vad han kunde göra.

Det var ett trevligt möte och det var en rolig upplevelse. Men tänker inte gå vidare med detta. Har andra ännu bättre projekt på gång nu.

Om någon vill ta del av arbetet jag skrev så skicka ett pm så skickar jag det till er.

Roligt att det var så många som var intresserade men här tar denna resan slut.

Achivments på ICA?

213 personer har röstat

135 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 135 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..