1
Telia, förlåt för tråd igen
Postat av groggis----- den 12 November 2012, 16:27
23 kommentarer · 179 träffar
Om ni läser senaste tråden jag skrev så vet ni att jag har haft lite problem med Telia.
1. I ca. Juni skrev vi på papper om att få fiber här, vi fick besked att dom inte skulle hinna gräva för att det var för kallt, vilket det absolut inte var. Trotts att dom sagt det kommer dom i slutet av Augusti nu och behöver inte gräva över huvud taget, dom borrar bara i väggen.
2. Dom sätter in något som jag antar är modemet i väggen, allting fungerar klockrent med det, bara väntar på att internet ska "aktiveras" tydligen, det här var för lite mer en en månad sedan, som dom satte in det.
3. Vi får flera löften om att fiber och så vidare ska komma och att det var på väg, nu skippar jag lite, men vi har ringt och klagat o.s.v, men nu senaste gången dvs. i måndags förra veckan ringde vi och klagade och dom sa att det skulle komma till fredagen, kom inget på fredagen Där stog det att det hade skickats och skulle komma tills på måndag. Idag är det måndag, ingenting kommer och vi ringer igen. Idag sägerdom att det lämnade lagret precis.
Hur i helvete kan ett företag vara så stort, när dom behandlar deras kunder såhär? I ca. en månads tid, med kanske fyra klagosamtal och nya ord från dom varje vecka att det ska komma inom några dagar, plus att dom säger att det lämnat lagret, vilket det gjorde idag också tydligen.
Skulle begärt att få något som t.ex. en iPhone på köpet med tanke på allt besvär, men tänkte eftersom SMS:et kom och det var "på väg" så ringde jag aldrig mer, tänkte ringa nu eller maila eller liknande, kanske hänga ut dom på deras Facebook, blivit vanligt har jag hört.
Har ni varit med om något liknande? Tänkte uppdatera den här tråden, kan nästan lova att när jag ringer på Torsdag eller kanske Onsdag och frågar vart mina tjänster är som jag beställde för en månad sen, så får jag svaret "det lämnade lagret idag och kommer om några dagar!".
Jag har suttit med ett sketet internet, ingen hemtelefon eller mobiltelefon, parabolen till TV:n har gett upp så ni kan gissa hur förbannad jag är.
1. I ca. Juni skrev vi på papper om att få fiber här, vi fick besked att dom inte skulle hinna gräva för att det var för kallt, vilket det absolut inte var. Trotts att dom sagt det kommer dom i slutet av Augusti nu och behöver inte gräva över huvud taget, dom borrar bara i väggen.
2. Dom sätter in något som jag antar är modemet i väggen, allting fungerar klockrent med det, bara väntar på att internet ska "aktiveras" tydligen, det här var för lite mer en en månad sedan, som dom satte in det.
3. Vi får flera löften om att fiber och så vidare ska komma och att det var på väg, nu skippar jag lite, men vi har ringt och klagat o.s.v, men nu senaste gången dvs. i måndags förra veckan ringde vi och klagade och dom sa att det skulle komma till fredagen, kom inget på fredagen Där stog det att det hade skickats och skulle komma tills på måndag. Idag är det måndag, ingenting kommer och vi ringer igen. Idag sägerdom att det lämnade lagret precis.
Hur i helvete kan ett företag vara så stort, när dom behandlar deras kunder såhär? I ca. en månads tid, med kanske fyra klagosamtal och nya ord från dom varje vecka att det ska komma inom några dagar, plus att dom säger att det lämnat lagret, vilket det gjorde idag också tydligen.
Skulle begärt att få något som t.ex. en iPhone på köpet med tanke på allt besvär, men tänkte eftersom SMS:et kom och det var "på väg" så ringde jag aldrig mer, tänkte ringa nu eller maila eller liknande, kanske hänga ut dom på deras Facebook, blivit vanligt har jag hört.
Har ni varit med om något liknande? Tänkte uppdatera den här tråden, kan nästan lova att när jag ringer på Torsdag eller kanske Onsdag och frågar vart mina tjänster är som jag beställde för en månad sen, så får jag svaret "det lämnade lagret idag och kommer om några dagar!".
Jag har suttit med ett sketet internet, ingen hemtelefon eller mobiltelefon, parabolen till TV:n har gett upp så ni kan gissa hur förbannad jag är.






