Tja!
Privat nummer ringde precis och dum som man är så svarar man, killen säger att jag ska betala radiotjänstavgift för tvn jag köpt och sa att han skickade fakturan nu typ. Kan jag på något sätt skita i att betala den fakturan och låtsas om att jag sålt vidare tvn eller något?
Pallar verkligen inte betala en avgift för kanaler jag aldrig kollar på, använder enbart tvn för gaming och film, i dagens tider borde de fan ändra på lagen.
Diskutera gärna fritt om radiotjänst, tja.
Betala bara som alla andra i Sverige gör. Har du inte råd, köp ingen TV.
I mitt fall använder jag enbart min tv som en extra skärm till datorn och ser därför avgiften som totalt meningslös
Ska kolla om det går att kringgå det på något sätt. Har för mig det.
Tycker f.ö. att de hycklare som inte betalar bara är jävligt löjliga. Först och främst så är det statlig radio. Bra som fan så vi kan bli upplysta.
Sedan så bara för det heter tv radio tjänst. Ska ni då helt plötsligt skita i att betala skatt. Det är som att säga, äh fan jag betalar svart taxi, plankar för att de skattepengar som dras därifrån skänks ändå bort till EU och jag hatar EU.
Helt sjukt egentligen.
Personligen skulle det aldrig inträffa att jag började kolla på tv utan om jag hade en dator kopplad till den.
Men var ju snack om att dom skulle införa en avgift varje år på delaktionen, vilket kommer göra det ännu surare :/
SVAR: Alla hushåll/företag som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala radio- och tv-avgift (enligt 2a § lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst)."
Det är så illa av dem att i princip tvinga folk att betala denna jävla avgift för något som de kallar en TJÄNST. Man blir alltså tvingad att betala skiten för att man har en TV, även om man väljer att inte använda denna tjänst. En tjänst man betalar för, för att man ska slippa se reklamen på deras kanaler.
Så fult gjort. Är det en tjänst så ge folket ett val, att betala om man vill se på SVT-kanalerna och om man väljer att inte betala så förse mig förihelahelvete inte med era jävla skitkanaler.