Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fått för mycket i LÖN

Postat av benkich den 9 November 2012, 18:26
21 kommentarer · 560 träffar
Hej!

Idag när jag öppnade min lönespecc blev jag väldigt glad, gladare än vanligt.

Jag jobbar på en firma i Norge och är ansatt av ett bemanningsföretag, har kontrakt på 1 år (Tills nästa sommar).

På detta företag fungerar det så att jag har en grundlön på 150 NOK/h och målet är att vi ska sätta upp 20 system i månaden. Utöver detta får jag en bonus (1000 kr) extra för varje system jag sätter upp.

Så denna månad har jag satt upp 29 system (dvs 9000:- extra i Bonus)

Förra månaden så gjorde jag ca 26 system (6000 bonus) men denna bonus blev inte med i förra lönespeccen.

Denna månad så har jag fått min vanliga timlön och 26000:- i bonus dvs att jag ska ha satt upp 46 system denna månad. Vilket inte stämmer, med förra månadens och denna månadens bonus så skulle jag fått närmare 15000:- i bonus.

Alltså har jag fått 11000:- för mycket. Så denna månaden skattade jag på 50.600:- men egentligen så borde det skattas på ca 39.000:-

Har fått in pengarna på mitt konto, men börjar bli lite nojig om jag ska tala om att något är fel, eller inte säga något.

Just nu vill jag inte säga något, då jag har bra argument att min förra bonus inte betalades ut förra månaden så jag trodde den betalades ut på den här månaden, för det står "2 BONUS" på lönespeccen.

Så min fråga till er är, vad kan påföljderna bli för mig om jag håller käft?

MVH
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..