1
Comhem - "Bredband som tål att jämföras"
Postat av lulle den 14 December 2003, 14:03
317 kommentarer · 399 träffar
NU HAR DET GÅTT FÖR LÅNGT!
Jag tänker nu skriva om hur ILLA comhem behandlar sina Betalande kunder för sin (som dom säger) Supersnabba uppkoppling
Jag skriver detta bara för att jävlas med dom, Precis som dom gjort med mig.
Det hela började med att dom lanserade sin nya 2mbits tjänst.
Glad som jag var så beställde jag denna tjänst, efter att ha använt den i ca 1 vecka märker jag hur ospelbart det var. Jag brukade ligga på 200-2000 ping från 14-02 VARJE DAG!
Jag bestämmer mig för att maila dom, Jag berättar att jag har problem att spela multiplayerspel på min uppkoppling.
Efter många mail fram och tillbaka får jag svaret att jag ska skicka några tracert loggar, vilket jag gör. Tillslut så kommer man fram till att servern jag är uppkopplad till är överbelastad. Vilket jag med mina lekmanskunskaper tror beror på att dom inte var riktigt beredda för den nya 2mbits tjänsten. Ingen förbättring verkar komma iaf och jag får helt enkelt leva med att ligga på 200-2000 ping från 14-02.
Men detta är inte allt!
Den 24:e November kommer ett brev i lådan, Där står det att jag har satt upp en relay-mail server på mitt konto som skickar ut spamm-mail. Något som jag verkligen inte har gjort. Enligt dom kan detta också bero på virus, Jag har genomsökt datorn utan att hitta något X antal gånger.
Deras åtgärd: Sätta mig på såkallad "Säkerhetstjänst", Det enda jag nu kan göra är att använda port 80 & 443 som främst används vid surfande. Dvs, Jag kommer inte in på irc, b.net , steam, kazaa, dc. Utan jag får nöja mig med i-net explorer och msn.
Mer info finns nu på min nya startsida; http://www.comhem.se/abuse_mis sbruk/index.asp
Några dagar senare när jag kommer hem från DH bestämmer jag mig för att ringa dom och säga att jag inte har något virus och att dom ska låsa upp mitt konto igen.
Svaret är att jag måste formatera datorn och återkomma igen. Efter att ha precis kommit hem från ett lan och formatera är inget jag gärna jag vill. Men jag måste ju så jag gör det några dagar senare.
I tisdags ringde jag dom, Efter att ha väntat i ca 20min i telefon kön så säger jag att jag nu har formaterat och vill gärna att dom låser upp mitt konto. Jag får svaret att dom ska maila supportavdelningen och att dom ska höra av sig under dagen, Något som dom inte gör.
Nästa dag ringer jag igen, Efter 15 min telefonkö så berättar jag om mitt problem. Svaret jag får är: "Jag kopplar om dig", När jag ringde så var jag plats 20 tror jag. När han koppla om mig blev jag helt plötsligt 29. 15 Minuter senare så svarar en morgontrött snubbe och säger att han ska maila support-avdelningen. Jag frågra om han kan be dom skynda sig för jag har en viktig sak jag gärna vill göra på nätet vid 17.00, Han svarar att det inte går och jag får göra på något annat sätt för att göra den saken.
Nu är det söndag och jag inte har fått något svar, Jag bestämmer mig för att ringa igen. Efter 14 minuters kö (började på plats 17), Får jag svaret att jag ska bli omkopplad till supporten, Dit jag hade ringt dvs. Jag blev placerad på plats 32. HÄR briser mitt tålamod, Jag orkar inte, Jag är trött på deras telefonkö, Jag är trött på comhem, Jag är trött på 2000 ping.
För er som undrar har jag det vita motorola modemet
Jag tvingar ingen att läsa detta, Så kommentarer som "orka" kommer gå direkt till papperskorgen. Jag har inte heller mvg i svenska så det är inget ni behöver påminna mig om. Tack för mig!
MvH /En jävligt irriterad comhem kund
Ska ringa tillbaka till supporten imorrn å ta ett snack, räkna med en updaterings-stjärna.
***********UPDATE!*********** *
Jag ringde comhem igår, efter ca 25 min telefonkö kom jag fram till en trevlig gubbe som sa att han skulle maila abuse-sektionen, jag lämnade mobilnummer & hemnummer.
Idag för 5 min sen ringer det och jag får reda på att mitt konto blir upplåst igen, någon gång inatt. Nu är jag glad igen :D
Somtur fick denna incidenten ett gott slut iaf.
***********UPDATE!***********
För en vecka sen fick jag tillbaka min vanliga ping på 700 från 15.00-23.00.
Jag väntade sedan en vecka och tänkte att det skulle gå över, det gjorde det inte. Så jag skickade iväg ett vänligt mail till dom igår och bad dom se över sin gateway som troligtvis var överbelastad.
Gissa vad som händer när jag ska logga in på internet för 3 minuter sedan? Joo dom har blockat mig igen, bara port 80 och 443. Dvs. inget irc, inget steam, inget b.net. Bara surfa och msn som funkar.
Nu är det fan bevisat, skriver man ett mail till comhem med klagomål så blockar dom deras konto, bra sätt att behandla betalande kunder på, jävla idioter.
NU E JAG RIKTIGT FÖRBANNAD, COMHEM KAN VÄNTA SIG ETT ARGT SAMTAL IFRÅN MIG SNARAST.
Jag tänker nu skriva om hur ILLA comhem behandlar sina Betalande kunder för sin (som dom säger) Supersnabba uppkoppling
Jag skriver detta bara för att jävlas med dom, Precis som dom gjort med mig.
Det hela började med att dom lanserade sin nya 2mbits tjänst.
Glad som jag var så beställde jag denna tjänst, efter att ha använt den i ca 1 vecka märker jag hur ospelbart det var. Jag brukade ligga på 200-2000 ping från 14-02 VARJE DAG!
Jag bestämmer mig för att maila dom, Jag berättar att jag har problem att spela multiplayerspel på min uppkoppling.
Efter många mail fram och tillbaka får jag svaret att jag ska skicka några tracert loggar, vilket jag gör. Tillslut så kommer man fram till att servern jag är uppkopplad till är överbelastad. Vilket jag med mina lekmanskunskaper tror beror på att dom inte var riktigt beredda för den nya 2mbits tjänsten. Ingen förbättring verkar komma iaf och jag får helt enkelt leva med att ligga på 200-2000 ping från 14-02.
Men detta är inte allt!
Den 24:e November kommer ett brev i lådan, Där står det att jag har satt upp en relay-mail server på mitt konto som skickar ut spamm-mail. Något som jag verkligen inte har gjort. Enligt dom kan detta också bero på virus, Jag har genomsökt datorn utan att hitta något X antal gånger.
Deras åtgärd: Sätta mig på såkallad "Säkerhetstjänst", Det enda jag nu kan göra är att använda port 80 & 443 som främst används vid surfande. Dvs, Jag kommer inte in på irc, b.net , steam, kazaa, dc. Utan jag får nöja mig med i-net explorer och msn.
Mer info finns nu på min nya startsida; http://www.comhem.se/abuse_mis sbruk/index.asp
Några dagar senare när jag kommer hem från DH bestämmer jag mig för att ringa dom och säga att jag inte har något virus och att dom ska låsa upp mitt konto igen.
Svaret är att jag måste formatera datorn och återkomma igen. Efter att ha precis kommit hem från ett lan och formatera är inget jag gärna jag vill. Men jag måste ju så jag gör det några dagar senare.
I tisdags ringde jag dom, Efter att ha väntat i ca 20min i telefon kön så säger jag att jag nu har formaterat och vill gärna att dom låser upp mitt konto. Jag får svaret att dom ska maila supportavdelningen och att dom ska höra av sig under dagen, Något som dom inte gör.
Nästa dag ringer jag igen, Efter 15 min telefonkö så berättar jag om mitt problem. Svaret jag får är: "Jag kopplar om dig", När jag ringde så var jag plats 20 tror jag. När han koppla om mig blev jag helt plötsligt 29. 15 Minuter senare så svarar en morgontrött snubbe och säger att han ska maila support-avdelningen. Jag frågra om han kan be dom skynda sig för jag har en viktig sak jag gärna vill göra på nätet vid 17.00, Han svarar att det inte går och jag får göra på något annat sätt för att göra den saken.
Nu är det söndag och jag inte har fått något svar, Jag bestämmer mig för att ringa igen. Efter 14 minuters kö (började på plats 17), Får jag svaret att jag ska bli omkopplad till supporten, Dit jag hade ringt dvs. Jag blev placerad på plats 32. HÄR briser mitt tålamod, Jag orkar inte, Jag är trött på deras telefonkö, Jag är trött på comhem, Jag är trött på 2000 ping.
För er som undrar har jag det vita motorola modemet
Jag tvingar ingen att läsa detta, Så kommentarer som "orka" kommer gå direkt till papperskorgen. Jag har inte heller mvg i svenska så det är inget ni behöver påminna mig om. Tack för mig!
MvH /En jävligt irriterad comhem kund
Ska ringa tillbaka till supporten imorrn å ta ett snack, räkna med en updaterings-stjärna.
***********UPDATE!*********** *
Jag ringde comhem igår, efter ca 25 min telefonkö kom jag fram till en trevlig gubbe som sa att han skulle maila abuse-sektionen, jag lämnade mobilnummer & hemnummer.
Idag för 5 min sen ringer det och jag får reda på att mitt konto blir upplåst igen, någon gång inatt. Nu är jag glad igen :D
Somtur fick denna incidenten ett gott slut iaf.
***********UPDATE!***********
För en vecka sen fick jag tillbaka min vanliga ping på 700 från 15.00-23.00.
Jag väntade sedan en vecka och tänkte att det skulle gå över, det gjorde det inte. Så jag skickade iväg ett vänligt mail till dom igår och bad dom se över sin gateway som troligtvis var överbelastad.
Gissa vad som händer när jag ska logga in på internet för 3 minuter sedan? Joo dom har blockat mig igen, bara port 80 och 443. Dvs. inget irc, inget steam, inget b.net. Bara surfa och msn som funkar.
Nu är det fan bevisat, skriver man ett mail till comhem med klagomål så blockar dom deras konto, bra sätt att behandla betalande kunder på, jävla idioter.
NU E JAG RIKTIGT FÖRBANNAD, COMHEM KAN VÄNTA SIG ETT ARGT SAMTAL IFRÅN MIG SNARAST.






