Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Att skriva sitt CV

Postat av Granlund den 7 November 2012, 13:25
17 kommentarer · 1 401 träffar
Hej Fragbite!

Tänkte höra av er med erfarenhet hur ett CV bör byggas upp, jag hade just laddat ner en mall, som jag tänkte använda mig av, men jag sitter mycket och funderar på olika saker.

* Bör man skriva sina brister?

* Hur pass ärlig bör man vara? (Om småsaker, som kanske till exempel morgon trött eller att man lätt drabbas av feber).

Jag gick Industri i gymnasiet, och där fick man lära sig Svetsning, fräsning,svarvning, gängning.

Tyvärr var jag så pass skollejj att man var hemma lite för mycket, fick dock betyg i allting och så vidare, men känns inte som att jag kan hoppa ut på ett ställe och bli lämnad med en ritning hur någonting ska svetsas ihop.

Men så kanske det känns för alla inomolika områden, vad vet jag, men bör man skriva något sånt, att man kanske vill komma igång riktigt.

Eftersom jag inte har några planer på att söka inom 2 mils radie utan tänkte mig precis över hela Sverige där jobb / boende finns, (Kan även tänka mig andra länder), så vill man ju på ett vis vara väldigt noga, ska jag fara kanske 100 mil för en anställningsintervju vill man ju ha en bra känsla, inte att man kanske inte kan leva upp riktigt till deras förväntningar.

Men hur skriver man sånt här på ett bra sätt? Vill ju självklart ha tips, vill inte ha något färdigskrivet eller så, en mall räknas inte ;).

Så, har ni några tips, hur gjorde ni?

Tack på förhand!

Bör man skriva ett CV?

14 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..