Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Snälla Människor

Postat av Låst konto 272387 den 24 Oktober 2012, 14:20
24 kommentarer · 499 träffar
Snälla människor hör inte hemma i den här världen. Om du av dig själv och av din omgivning karaktäriseras och beskrivs som en snäll människa så är du i själva verket en svag människa. En loser.

Snälla människor har så fattiga och torra personligheter att de i desperat jakt på respekt från sin omgivning alltid ställer upp för andra av välmening.

Snälla människor är tillmötesgående mot sin omgivning eftersom det är de enda de duger till.

Att bjuda på pengar, erbjuda skjuts, ge komplimanger till andra människor, ursäkta andras brister och dåliga beteende, det är så en snäll människa fungerar.

Missförstå mig inte dock, snällhet är i sig ingen dålig egenskap, men om snällhet är en människas främsta (eller enda) positiva egenskap, så är det i själva verket ett kamoflage för att dölja den dammiga, gråa, intetsägande, ointressanta och patetiska personlighet som döljer sig därinne.

Att höra från andra människor, att få beröm för, att man är en så SNÄLL person, är i själva verket ett förakt från vederbörandes sida, översatt fritt till "du är en tråkig nolla men eftersom jag inte vill framstå som elak så ger jag dig en komplimang för att du är så snäll".

Snälla människor är överflödiga och hör inte hemma i den här världen.
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..