Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

gym, klarar kroppen detta?

Postat av AriGoldd den 19 Oktober 2012, 00:30
41 kommentarer · 282 träffar
Godkväll,

Har idrottat större delen av mitt liv, men nu på senare dagar börjat gymma också. På allvar senaste 4-5 månaderna.

Har på senaste börjat läsa upp betyg inför universitet och har därför väldigt mycket tid över då jag gått ner i jobbtimmar, och vill därför börja träna desto mer.

Min fråga är, klarar min kropp följande schema eller är det för få vilodagar?

196 cm lång
väger 86 kg varken, "normaltränad" om det finns något som heter så, "fit" men inget wow helt enkelt :)

Dag 1 - Bröst triceps
Dag 2 - Axlar - Ben - traps
Dag 3 - Rygg Biceps - underarmar
Dag 4 - Bröst triceps
Dag 5 - Axlar - Ben - traps
Dag 6 - Rygg Biceps - underarmar

Mage läggs in där det finns tid, minst 2 ggr i veckan.

Alltså en vilodag. Blir två ibland beroende på jobb. Sedan börjar det om veckan efter helt enkelt.

Får mina 8 timmar varje natt, ligger på en "semibulk" just nu på ca 3000 kcal om dagen, får i mig mina 150g protein +.

Kör gainer, whey 80, aminosyror, vitaminer, omega 3 och craze innan träning.

Nyligen börjat med schemat så för tidigt för mig att säga om kroppen pallar det, frågan till er som kan detta helt enkelt är, kommer detta hjälpa eller stjälpa mig tror ni?

Borde jag gå tillbaka till 5 dagarsschema med 2 vilodagar istället och satsa på alla muskelgrupper en gång i veckan?

Tacksam för alla hjälp och tips man kan få
Föregående tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 41 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..