Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Blodpudding med lingonsylt på dagiset, ska sitta uppe hela natten för att tänka över vart jag ska sitta i matsalen för att till fullo avnjuta denna underbara maträtt. Bör jag sitta med skejtarn Leif på fjärde raden eller Muhammed som brukar ha fönsterplatsen?
#9 får fett bra mat hemma också. De är ju inte "Masterchef EU" men blir ändå nice. Jag gillar mat och min skola har bra mat, så varför inte vara taggad på Tacos?
#14 fan va nice! *avis*
#18 körv är ju inte så farligt.. Eller?
Vi kan äta tacos i skolan varje fredag om vi vill, men det finns massor annat gott att välja på också, vi tänkte äta kycklingklubbor, currysås och ris på fredag istället :)
#29. Nice! Tacos varje fredag!
#32. Går JB i gävle.
#33. Ja jag är taggad. Mat är väl rätt bra att äta? :p läs #20 och mitt svar till #9
#35. Lax är oftast nice. Men jag håller med dig! Blir ändå inte lika som hemma. Fast är jävligt gott på min skola
När jag gick i skolan var maten bedrövligt. Ofta kall och dåligt lagad. Brukade ta med mig mat hemifrån (trots att det inte var tillåtet). Dock såg nästan alla genom fingrarna när folk gjorde det eftersom det som serverades var så klandervärt.
I gymnasiet fick våran skola utmärkelse för sämsta skolmat eller något sådant. I grundskolan var maten sjukt bra ifall man jämförde med gymnasiet. Fast då hade man inget att jämföra med så man tyckte det va sämst ändå :D
Restaurangen jag käkar på dagligen serverar fredagslunch imorgon pga. fredagsstängt. Detta serveras:
Grillmix m. kycklingfilé, entrecôte och fläskfilé
Nachos
Fläskpannkaka
#63 Restaurangen ligger över gatan och jag har varit med och planerat deras parkering osv. Drog ner priset med 10.000, som tack fick jag 2.000kr att käka för. Efter att de är förbrukade dras det 80kr/dag från min lön för att käka där, ordinarie pris på lunch ligger på 85kr. Vi har ett gott sammarbete med dem då vi ligger så nära. Annars får jag väl en hyfsad lön, men skulle inte betala 95kr/dag för mat varje dag, då blir det hellre matlåda och käka ute då och då.
#62. Hah, kunde man ju förstå. Media pressar ju alltid upp saker och ting.
#64. Låter nice faktiskt. Hoppas tallriken smaka! :)
#61,#65 fan va niS. Hoppas inte köttfärsen är lika rinnig som våran var idag då.
Tycker skolmaten är ganska okej faktiskt, går att äta i snitt 4 dagar i veckan. Soppa varje torsdag, inte så gott eller mättande, men går definitivt att äta.
Imorgon är det Apelsin- och Chilibakad Sej med potatis!
#73, givetvis går det att gilla. Men personligen ska jag vara bra desperat om jag ska stoppa i mig maten som serveras på majoriteten av svenska skolor.
Gillar själv att laga mat och ingredienser och råvaror är något jag verkligen inte kompromissar med. Därför tar det emot för mig att äta skolmat som är á la Euroshopper.
Vecka 42
Måndag Kyckling med soltorkad tomat och fetaost
Tisdag Risgrynsgröt med mjukt bröd
Onsdag Grillkorv med pommes frites
Torsdag Lax med klyftpotatis och sparris, skaldjurssås
Fredag Kebab med pitabröd
Så alltså kebab med pitabröd imorgon, Fyfan vad gött :D
#75. Tycker det är liknande på min skola. Snittar runt 4/5 dagar då det är gott.
#76. "Desperat"..? Ok, stå hemma och laga mat du varenda dag.
#79 fan va nice med kebab! :)
#80 åt nyss liknande hemma. godt
Tydligen så är det pangkaka imon! :) Ibland äger skolmaten
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Jävla sketmat i våran skoljävel, helt otroligt. Häromdagen var det anklever
Skrivet med min iPhone
Ot: Ingen skola
#10 Hann före!
Saknar fan skol maten, soft att inte laga mat själv..
Att dem lägger 9-10kr/måltid är absurt.
#7 lider med dig :/
OnT: Dunno, tror att det blir något med körv
#14 fan va nice! *avis*
#18 körv är ju inte så farligt.. Eller?
Skrivet med min iPhone
(broder, thihi..)
Skrivet med min Android-mobil
Du kan inte få god mat hemma asså...
Har hemstudiedag idag och imon så får ingen ''skolmat''
#32. Går JB i gävle.
#33. Ja jag är taggad. Mat är väl rätt bra att äta? :p läs #20 och mitt svar till #9
#35. Lax är oftast nice. Men jag håller med dig! Blir ändå inte lika som hemma. Fast är jävligt gott på min skola
Dock så jävla mycket fett i köttfärssåsen!
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min iPhone
Grillmix m. kycklingfilé, entrecôte och fläskfilé
Nachos
Fläskpannkaka
Blir en grillmix!
min favorit :)
Det är minsann vad jag får imorgon.
Jobbar nu så får ingen mat, blir väl någon färdiglagad maträtt från willys, classic.
#64. Låter nice faktiskt. Hoppas tallriken smaka! :)
#61,#65 fan va niS. Hoppas inte köttfärsen är lika rinnig som våran var idag då.
ont: skolans tacos är äckelpäckel.
#18 Hur var min kommentar skrytsam?
F.ö så var skolans mat suverän! Oftast.
Imorgon är det Apelsin- och Chilibakad Sej med potatis!
Gillar själv att laga mat och ingredienser och råvaror är något jag verkligen inte kompromissar med. Därför tar det emot för mig att äta skolmat som är á la Euroshopper.
Imorgon får jag pasta med köttbullar i sk0lan, feter nice.
Måndag Kyckling med soltorkad tomat och fetaost
Tisdag Risgrynsgröt med mjukt bröd
Onsdag Grillkorv med pommes frites
Torsdag Lax med klyftpotatis och sparris, skaldjurssås
Fredag Kebab med pitabröd
Så alltså kebab med pitabröd imorgon, Fyfan vad gött :D
#76. "Desperat"..? Ok, stå hemma och laga mat du varenda dag.
#79 fan va nice med kebab! :)
#80 åt nyss liknande hemma. godt
Tydligen så är det pangkaka imon! :) Ibland äger skolmaten