Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bytte internetleverantör, vad fan händer

Postat av markus123 den 16 Oktober 2012, 23:21
14 kommentarer · 269 träffar
Bytte från Telia 12-24mbit till Tre 20-32mbit mobilt-bredband. Sitter precis bredvid routern och har aldrig haft problem, morsan bytte för att hon fick nått specialerbjudande och för att hon som sålde skulle vara ansvarig för allt som hände - hon skulle hjälpa till personligen om det krånglade.

Hur som helst, har alltid tankat i 1mB/s-2mB/s med Telia, nu ligger jag på 50kB/s? Testade bbk förut och fick 18 med det nya, vilket är dåligt men jag tänkte att det dög. Jag har kabel, den är 1,5m. Jag har 2 antenner precis utanför, och det står att det är full styrka på bredbandet.

Hur kan jag mer göra för att förbättra nedladdningshastigheten? Nu testade jag bbk och ligger på 2mbit. Men då tankar jag också. Att surfa går utmärkt, men stream/nedladdning är omöjligt.

Att tillägga är att jag är den enda i hushållet som kör med kabel, det finns 2 laptops till - 1 används. Dessutom finns 5 smartphones i hushållet, som ständigt är kopplade till Wifi, samt telefonin är bredbandstelefonin. Så det är saker som drar på bandbredden, men just nu är jag den enda som är inne.

Är det vanligt att Tre:s mobila bredband har dålig uppkoppling, enligt deras karta har vi så bra teckning det går och vi är 4G beredda när det kommer hit. Då lovar de hastigheter mellan 32-64mbit.

TL;DR: Bytte från telia till tre, tankar i 50kB/s men surfar snabbt, hur fixa?
Föregående tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..