Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Indraget körkort

Postat av Deztiny den 11 Oktober 2012, 18:03
20 kommentarer · 255 träffar
Tjenare grabbar!

Jag blev tagen av en civilpolis idag på motorvägen.
Det var en tillfällig 90-sträcka och jag höll enligt honom 121km/h. dvs 31 km/h över tillåten hastighet.
Han följde efter mig 350 meter och mätte mellantiden med ett instrument han hade.
Han tog körkortet på plats och hänvisade att jag skulle prata med trafikstyrelsen då det fanns en chans att de inte skulle dra in mitt körkort alls med tanke på att jag kör ca 800 mil / mån i jobbet samt att jag aldrig åkt fast för fortkörning innan + att det var torrt vägunderlag och ljust ute.

Självklart nekade jag till att jag hade kört för fort och sa till mitt försvar att jag tyvärr inte kunde skriva på något eftersom jag var osäker på hur fort jag hade kört samt att hans mätinstrument inte alltid är att lita på exakt.

Givetvis så sa han att detta skulle gå till rättegång och att vi skulle ses i tingsrätten.

Någon som har vart med om något liknande och vad hände för er?

Kan tillägga att jag har haft mitt körkort i 8 år så har ingen prövotid kvar.

För diskussion: Skulle ni vilja ha fri fart på motorvägarna i sverige?

/ Dez
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..