1
Satte dit en för hets mot folkgrupp!
Postat av Johannes_Akbar den 11 Oktober 2012, 12:10
30 kommentarer · 656 träffar
tjena, var ute i helgen och festade.. när ja va påväg hem så blev ja stannad av polisen och dom lös mig i ögonen osv för o kolla droger men de va lugnt.. men när ja står där och blir visiterad osv så kommer en invandrare och kastar ur sig: haha kolla på svennen, han blir haffad.. så jag gjorde en anmälan på plats då polisen hörde allt. hets mot folkgrupp, väntar på svar i skrivande stund ifrån polisen då denne invandrare kommer att bli dömd.
Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att
uppsåtligen,
i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
så jag ansåg Svenne som rasistiskt, liksom att säga the N word fast tvärtom. någon som gjort likadant? trodde dock ALDRIG att det skulle gå igenom, utan skulle se hur det fungerade.. och det funkade.. kände mig kränkt.
Diskutera: Gjorde jag rätt? Hets mot folkgrupp är ett brott som oftast inte anmäls.
Enligt svensk rätt, är hets mot folkgrupp att
uppsåtligen,
i uttalande eller i annat meddelande som sprids,
hota eller uttrycka missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt ursprung, etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.
så jag ansåg Svenne som rasistiskt, liksom att säga the N word fast tvärtom. någon som gjort likadant? trodde dock ALDRIG att det skulle gå igenom, utan skulle se hur det fungerade.. och det funkade.. kände mig kränkt.
Diskutera: Gjorde jag rätt? Hets mot folkgrupp är ett brott som oftast inte anmäls.
Svenne, kränkning eller ej?
88 personer har röstat