Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dags att man ändrar regeln § 20

Postat av Låst konto 258854 den 7 Oktober 2012, 11:16
33 kommentarer · 325 träffar
Mina insperationskällor till att starta den här tråden:

http://www.fragbite.se/?pollID =31885
http://www.fragbite.se/?thread ID=490659

För er som inte känner till den regeln:

"Diskussioner om invandring, invandrings- eller integrationspolitik är inte tillåtet.

På grund av en allt för ung målgrupp som till stor del är lättpåverkad av propaganda och snabb att bilda en uppfattning utan att kritisera fakta och påståenden tillåter vi inte diskussion om invandrarpolitik i forumet."

Ska man inte kunna vara självgående med andra åsikter inom invandringspolitiken som har källa och statistik grund i sig?

I mina ögon låter det som att det ger mer skada än nytta om man har den regeln utformad på det viset.
Har invandringsrelaterade trådar samt SD försvunnit med tanken på den regeln?

Säger den regeln om vad exakt menas som propaganda t.ex?
Så om jag skulle säga att SD är "dödsknarkarrasistnazist" utan att ta med objektiva källor som stödjer ens argument, är det en sanning då månntro?

Om man kikar runt på integrationsfrågorna här, så finns de sakliga debattörer som kan i sin höjd lägga fram objektiva frågor om invandringen utan att det ska kopplas till rasism och så?

Visst kan jag förstå att den regeln togs fram då man SD inte satt i riksdag samt att den frågan var mer eller mindre tabu att prata om i offentlighetens ljus.

Men nu när det är alltjämt socialt accepterat att prata om det, att SD sitter i riksdagen, så bör man i största möjliga mån prata om det utan att man ska behöva koppla det till rasism.

Så min frågeställning lyder:
Ska den regeln va kvar eller ändras enligt er :) ?

Peace!
Föregående tråd
Nästa tråd

33 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 33 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..