Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför Guild Wars 2 failade

Postat av ROCKETBOJp12[SWE] den 28 September 2012, 16:37
9 kommentarer · 268 träffar
Tja ROCKETBOJ här..

Ärade läsare! För ungefär en månad sedan då GW2 släpptes, skrev jag flera varnande inlägg gällande GW2.

Då spelet hypades upp maximalt (också här på fragbite) har jag försökt att agera någon slags motpol gentemot alla dessa hemska fanboys som har försökt att lura er på pengar. Tyvärr finns det inte mycket att göra åt det i nuläget, ni som blev lurade på 500 kronor. Men samtidigt finns det något positivt ur detta som vi kan ta lärdom av.

Ni som har förstått att spelet inte håller dagens mått hade var och en unika anledningar att hoppa av. Men jag tycker vi tar upp det som är grunden till varför GW2 failade. OBS! Ni får gärna komma med egna punkter som är relevanta, och jag skall försöka integrera dessa i min lista för att det ska bli överskådligt.

*Finns inte ett skit att göra på maxlevel förutom att grinda ändlösa timmar av dungeons för gear, som inte direkt ger något.

*Inget endgame. Inga raids eller PvP ladder.

*Låg skillcap och låg inlärningskurva. 10 abilities per skalle varav flera är värdelösa i t.ex PvP.

*Dåligt PvP. PvP i GW2 är som bekant av den modellen att det är bara zerg. Competitive PvP är endast 5v5 med primära uppgifter att ta över baser. Alltså BG fast 5 mot 5 zerg style. Med andra ord inget seriöst PvP.

*Inget "holy trinity", alltså dps/healer/tank. Fungerar inte för fem öre då det är bara kaos istället för ordning. Allt handlar om vem som gör mest dmg. Om spelare A är killtarget så kommer han att dö av spelare XYZ oavsett. Finns inget CC eller strategi för att stoppa det.

*ArenaNet skiter i spelet mer eller mindre nu när de har fått in cashen. Bara blinda fanboys tycker annat. Updates är få. När det väl är update händer inget vettigt. Nästan alla negativa trådar om GW2 på deras officiella forum tas bort inom 15 minuter.

Här kommer lite statistik på hur GW2 har failat sedan launch: http://beta.xfire.com/games/gw 2

Av diagrammet ovan kan vi se hur antalet spelare har reducerats med 60% första månaden INNAN vi ens har sett effekten av Mists of Pandaria. Fortlöper denna trend, kommer antalet aktiva spelare vara runt 15% av det ursprungliga. Vilket får väl klassas som fail.

/ROCKETBOJ

Har du slutat GW2?

45 personer har röstat
Föregående tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar