Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svart skärm efter BIOS ändringar

Postat av Trizze_ den 27 September 2012, 18:15
3 kommentarer · 484 träffar
Tidigare idag så satt jag och installerade Oracle VM VirtualBox för jag ville leka med Windows 8 lite. När jag försökte starta Windows 8 i VirtualBox så stod det att jag behövde enabla VT-X/AMD-V i BIOS. Jag stängde av datorn och gick in i BIOS för att hitta detta. Jag hittade inte det men i "EZ Mode" så såg jag att min dator var satt till "default mode" (det finns Energy-saver, Default och Optimal). Så jag ändrade det till Optimal och klickade på save and quit. Jag ändrade ingenting annat än det. Efter det så försökte min dator starta upp men efter 3-4 sekunder så stängdes den av igen, detta pågick tills jag drog ut strömsladden.

Jag försökte cleara alla BIOS settings så det blev default genom att flytta min CLRTC jumper till de två andra pinsen, vänta 5-10 sek och sen flytta tillbaka den. Efter jag gjorde detta så startades inte min dator om hela tiden men datorn kunde inte hitta min skärm. Jag testade även att ta ut batteriet och upprepa vad jag precis skrev men det hjälpte inte. Står fortfarande "No signal detected".

Jag märkte också att en röd LED (DRAM LED:n) lyser i det hörnet som RAM stickorna sitter.

Jag har också testat starta datorn med bara 1 RAM sticka eller DIMM sticka. Men det fungerade heller inte.

EDIT: Jag var noga med att ha ESD-armband på mig när jag höll på inne i datorn.

Moderkort: P8Z68-V PRO/GEN3
Processor: Intel Core i5-2500K
Grafikkort: ATI Radeon 5770 HD
RAM: 12GB (fyra stickor med 4 och 2 GB)
Skärm: BenQ G2420HD

Någon som vet vad problemet är?

Disk: Kommer windows 8 bli en flopp?

Tack i förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..